ריינג' רובר החדש
1970 הייתה השנה בה הגיח לעולם ריינג' רובר המקורי שייצר סגמנט חדש בעולם הרכב – שטח-פרמיום. מאז ועד היום, כשבשני העשורים האחרונים התחרות מצד מרבית יצרניות העילית הלכה והתגברה, שומר ריינג' רובר על כתר הקטגוריה. ב-42 שנות מלכות משפחת הרינג' רובר, הוצג דגם חדש בסך הכל שלוש פעמים. כך שהצגתו של היורש לדור השלישי (שהוצג ב-2001) היא חדשה בהחלט מרעישה.
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני אין בשורה חדשה. הצללית המוכרת והאהובה של משפחת המלוכה עדיין שם, כשהשינוי העיקרי הוא מלפנים ומאחור. לטעמנו השינויים מצריכים מעט זמן עיכול, בפרט ליחידות התאורה בשני קצוות המרכב, אך במקביל אין עוררין על כך שהתוצאה מודרנית ובסך הכל נאה למדי.

בדורו הרביעי מבטיח ריינג' רובר להיות קל יותר, חזק יותר וכפי שמצופה בזמננו אנו, גם חסכוני הרבה יותר. הדגם החדש שתוכנן מן המסד ועד הטפחות, עושה שימוש במבנה כל-אלומניום חדש (שלדת מונוקוק), התורם רבות לקשיחותו, אך חשוב הרבה יותר למשקלו – חיסכון של כ-420 ק"ג (!) לעומת הדור השלישי עם שלדת הברזל הרגילה (שיפור של 39%). היצרנית מבטיחה בצמוד לשיפור הברור בביצועים במקביל לצריכת הדלק ובפליטת המזהמים, גם התנהגות כביש טובה משמעותית. מערך מתלי האוויר הייחודיים תוכנן מחדש, והחברה מבטיחה כי גם בסעיף זה קיים שיפור מהותי לעומת הדגם המוחלף, עם יכולות פנייה בטוחות יותר והגה בעל תחושות ופידבק עדיפים.
בכל הנוגע ליכולת השטח, מבטיחה החברה כי צי רכבי פיתוח כיסו מיליוני קילומטרים מסביב לגלובוס בכדי להבטיח יכולות שטח (וכביש) כמצופה ממותג שהמציא את המושג "יכולת שטח עם ניחוח יוקרה". מערכת הטריין-ריספונס (2 Terrain Response) חדשה תנתח בכל רגע נתון את תוואי הדרך ותבחר באופן אוטומטי את כיול המערכות השונות ברכב להתאמה מרבית.
המלך מת. יחי המלך החדש: דור חדש לריינג' רובר
צילום: מנהל
לנד רובר אינה מפרסמת מפרטים טכניים מלאים אודות הדור החדש (שיפורסמו סמוך להשקתו בתערוכת פריז הקרובה), למעט כי בהיצע הדגם החדש תוכלו לבחור בין צמד מנועי דיזל; TDV6 ו-TDV8, למנוע V8 בנזין הנעזר במגדש-על (סופרצ'רג'ר). סביר להניח כי לכלל המנועים תשודך תיבת שמונה ההילוכים האוטומטית החדשה של היצרנית.
תא הנוסעים ממשיך את פילוסופית העיצוב של קודמו, כשהיצרנית התמקדה ביצירת מראה נקי יותר, אלגנטי יותר ופשוט לשימוש. עוד מוסיפה החברה כי המרווח לנוסעים שופר, בפרט בשורת המושבים מאחור. כנדרש בקבוצת מחירים זו, שפע רב של אבזור מוצע כסטנדרט או בתוספת תשלום, עם סוגי עור משובחים, מערכות קול מבית מרידיאן (Meridian) ושלל מערכות אלקטרוניות לנוחות ובטיחות.

ריינג' רובר החדש ייוצר במפעל חדש של היצרנית בסוליהול (Solihull), בריטניה. וכבר בחודש ספטמבר ניתן יהיה להזמין את הדגם באירופה, כשמסירות ראשונות יחלו בתחילת השנה הבאה. מיבואנית ריינג' רובר נמסר כי גם לישראל יגיע הדגם החדש בתחילת 2013.