לפניכם רשימה של המכוניות עם נתון המהירות המרבית הנמוך בישראל. אחרי שמצאנו את המכוניות בעלות התאוצה הכי איטית ל-100 קמ"ש שניתן לרכוש בארץ החלטנו לבדוק למי המהירות המרבית הנמוכה ביותר. נתחיל בכך שלא מדובר בהרבה, המכונית הכי איטית ברשימה רושמת 130 קמ"ש כאשר המכונית הכי מהירה ברשימה מגיעה עד 150 קמ"ש. אם נרחיב את הרשימה ל-160 קמ"ש נמצא עוד 12 מכוניות הנופלות לתוכה.
אגב, אנו נוטים לחשוב שרוב המכוניות כיום חזקות ומהירות, ואלה שלא הן בעיקר רכבי מסע קטנים וטנדרים, אך להפתעתנו גילנו שאת רשימה זו מעטרות מכוניות ממגוון קטגוריות: שטח, עירוניות ואפילו משפחתית. זה המקום לציין שלשלושה דגמים המיובאים לישראל אין נתון רשמי, ואלמלא היה, יתכן והרשימה הייתה נראית אחרת: איסוזו D מקס (2.5 ליטר), גרייט וול סטיד (2.0 ליטר) ושברולט קפטיבה ספורט (2.4 ו-3.0 ליטר).

1. לנד-רובר דיפנדר (ידני ואוטומטי)
מהירות מרבית: 130 קמ"ש
רכב השטח הוותיק של לנד רובר מתאים מסתבר לא רק לשועלי שטח, אלא גם לאנשים שאוהבים לנהוג בנתיב הימני בלבד. לדיפנדר מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.4 ליטר, אבל עם 122 כ"ס בלבד, משקל עצמי של 1.9 טון ומבנה אווירודינמי של לבנת בטון, הוא אינו זז מהר יותר וזוכה בכתר "המכונית האיטית בישראל". אגב, מקדם הגרר של הדיפנדר הוא 0.7cd, לעומתו לטויוטה לנד קרוזר לדוגמה יש מקדם גרר של 0.35cd. לצורך השוואה לפריוס שידועה כבעלת מקדם גרר נמוך יש 0.25cd.

המכוניות הכי איטיות בישראל
צילום: מנהל

2. רנו פלואנס Z.E
מהירות מרבית: 135 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית)
המשפחתית החשמלית של רנו מתאימה לשוחרי איכות הסביבה שגם אינם ממהרים לשום מקום. כמובן שהמכונית יכולה להגיע למהירות גבוהה הרבה יותר, אולם כדי להשיג טווח נסיעה של 160 ק"מ בממוצע, יש להגביל את העזוז של הנהג. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות הגבלת המהירות המרבית.
המכוניות הכי איטיות בישראל
צילום: מנהל

3. סמארט פורטו
מהירות מרבית: 145 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית)
למכונית הדו-מושבית העירונית של מרצדס יש הגבלת מהירות אלקטרונית. מעניין לדעת לאיזו מהירות תצליח הסמארט להגיע בלי אותו מגביל. ככה או ככה היא גם זוכה בתואר "הדו-מושבית האיטית בישראל" (אחריה מדורגת מיני רודסטר עם 192 קמ”ש).
המכוניות הכי איטיות בישראל
צילום: מנהל
4. יונדאי i10 אוטומטית
מהירות מרבית: 146 קמ"ש
גרסת ה-1.1 ליטר האוטומטית היא הגרסה האיטית ביותר של ה-i10. אגב, היא גם המכונית האיטית ביותר להגיע ל-100 קמ"ש. לחסרי הסבלנות שביניכם, כנראה שזו לא המכונית בשבילכם. מעניין לציין שיונדאי אטוס, אותה ה-i10 החליפה, הייתה זריזה יותר ל-100 (עם 15.8 שניות) אבל איטית רק ב-6 קמ"ש למרות הבדל של 13 כ"ס.
המכוניות הכי איטיות בישראל
צילום: מנהל

5. סוזוקי אלטו אוטומטית
מהירות מרבית: 150 קמ"ש
עוד מכונית שהופיעה ברשימת המאיצות האיטיות ביותר. הגרסה האוטומטית היא זו שמספקת את הנתונים האיטיים (גם בתאוצה ל-100 קמ"ש), בניגוד לגרסה הידנית שמספיק טובה בשביל לא להיות חלק מהרשימה. לפחות הפעם, האלטו רחוקה יותר מהמקום הראשון. אגב, הגרסה הידנית מוסיפה עוד 5 קמ"ש למהירות הסופית.
המכוניות הכי איטיות בישראל
צילום: מנהל
-. קיה פיקנטו ידנית
מהירות מרבית: 150 קמ"ש
כשיש למכונית מנוע קטן, 1.0 ליטר במקרה של הפיקנטו, יש שתי אפשרויות. או האצה זריזה (יחסית) או מהירות סופית גבוהה יותר (לא הרבה יותר). בקיה העדיפו זריזות על מהירות, אז לפחות בעיר כשהמהירות נמוכה היא תוכל להסתדר עם שאר התנועה. דווקא הגרסה האוטומטית של הפיקטנו זריזה יותר עם 160 קמ"ש מרביים.
המכוניות הכי איטיות בישראל
צילום: מנהל