לפני מספר חודשים הודיעו הקונצרנים PSA (קונצרן האם של פיג'ו ושל סיטרואן) וג'נרל מוטורס על שיתוף פעולה אסטרטגי ארוך טווח. שיתוף הפעולה כולל, בין השאר, השקעה של ג'נרל מוטורס ב-PSA בסכום של כמיליארד יורו, שמקנה לה כ-7% מהמניות ב-PSA והופך אותה למחזיקת המניות השנייה בגודלה בקונצרן אחרי פיג'ו. באותה הודעה נאמר שההסכם יחל להניב פירות אי שם ב-2014, אך כעת מודיעות החברות על השלב הראשון בתהליך שיחל לפעול כבר ב-2013.

בהודעה שהתפרסמה השבוע מפרסמות החברות כי שיתוף הפעולה הראשון ביניהן יהיה העברת תהליכים לוגיסטיים של ג'נרל מוטורס לחברה שנקראת Gefco, שנמצאת בבעלות PSA ואחראית להספקה ומשלוח של חלקי חילוף למוסכים ולמפעלים. במהלך 2013 תחל Gefco להיות הספקית הלוגיסטית גם של אופל, ווקסהול, שברולט וגם קאדילק בכל מדינות אירופה, כולל רוסיה.

לפי ג'נרל מוטורס, שיתוף הפעולה והשימוש במומחיות האירופאית והיעילות המקומית יאפשר לה לחסוך ולהפנות משאבים למחלקות האחרות בקונצרן, שסבל בשנים האחרונות מקשיים כלכליים. מצידה של Gefco, שנחשבת לאחת מחברות הלוגיסטיקה הגדולות באירופה ניתנת ההזדמנות לשרת לקוחות חדשים ולהרחיב את הפעילות הבינלאומית שלה, ועם זאת גם את הרווחים, כמובן.