ניו-זילנד מארחת את אחד ממירוצי ה-WRC האהובים והמהנים ביותר לצפייה. האי הקטן בחלקו הדרומי של הכדור נהנה מנוף טבעי מהמם ושבילי עפר מהירים והדוקים שדורשים מקסימום ריכוז מהנהגים.
מיקו הירבונן מגיע לכאן עם מאזן של אפס ניצחונות אבל כמה וכמה "כמעטים". הוא גם מגיע אחרי תאונת אימונים קשה שרק במזל הותירה אותו ואת נווטו ללא פגע. אבל נהג כהירבונן לא יתן לדבר כזה להפחיד אותו. הוא יודע שהוא ככל הנראה היחיד שמסוגל להביס את ההגמוניה של סבסטיאן לואב כאלוף העולם, גם כשהם משחקים עבור אותה הקבוצה...מיקו הירבונן, בתמונה שמזכירה ציורלואב ניצח כאן פעמיים, אבל גם סבל מהפסדים כואבים. הוא מגיע מוכן מאי פעם, מה שאי אפשר לומר על יריבו מקבוצת פורד: יארי-מאטי לאטוולה עדיין לא החלים כליל מתאונת הסקי ששברה לו את עצם הבריח, והוא מתחרה אך ללא חלומות על ניצחון.
רק שלאטוולה הפתיע אפילו את עצמו כשניצח את הסטייג' המקדים וזכה לבחור ראשון את מיקומו בסדר הזינוק ליום הראשון של התחרות. הוא בחר להתחיל מהמקום ה-13, בעוד הירבונן שסיים שני בחר דווקא להיות ראשון על השביל – בתקווה שהגשם המאיים להופיע יהפוך את התנאים לטובים יותר עבור הראשונים לעלות.
בסטייג' הראשון ההימור של לאטוולה הצליח, אך בשני הירבונן זכה לבוץ לו פילל והוא תפס את ההובלה. משם שיחקו שני נהגי סיטרואן בפינג-פונג של ניצחונות בסטייג'ים, עד שהסטייג' השביעי סימן את מפלתו של לאטוולה – הוא חתך פנייה, הסתבסב ונאלץ להעזר בצופים בכדי להיחלץ, מה שעלה לו בכ-5 דקות. בינתיים יכלו נהגי סיטרואן לפרוץ קדימה ולנהל מלחמה קטנה ביניהם – במפתיע בתמיכת הקבוצה. בסיום היום השני היה הפער ביניהם 6.4 שניות בלבד, כשלואב בראש. ביום השלישי קיבלו צמד הנהגים הוראה להוריד את הקצב, ואיפשרו לנהגים אחרים לזכות בניצחונות בסטייג'ים. לואב סיים את הראלי בניצחון קליל והירבונן זכה למקום השני והראוי. פטר סולברג הצטרף קצת באיחור לקבוצת המובילים, לאחר שבחירת צמיגים שגויה ביום הראשון הפילה אותו יותר מדקה לאחור. הוא סיים שלישי את הראלי, משיג ביותר מחצי דקה את יבגני נוביקוב מקבוצת הבת של פורד. נאוביל הצעיר סיים חמישי, דני סורדו הוכיח קצב מהיר במיני נתמכת פרודרייב ולאטוולה סיים שביעי וזכה לעוד 3 נקודות עם ניצחון בסופר-ספיישל-סטייג' המסיים.
עם סיום מחצית העונה נכנסים הנהגים לפגרה קצרה, שתסתיים בתחילת אוגוסט עם ראלי פינלנד. לואב ייכנס למחצית השנייה עם הובלה נאה באליפות, ולנו כבר יש תחושה כיצד תסתיים עונת 2012 באליפות העולם בראלי – כמו שמונה קודמותיה...

דירוג ראלי ניו-זילנד:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 4:04:51.2 (26 נק')
2. מיקו הירבונן (סיטרואן) – +29.6 (18 נק')
3. פטר סולברג (פורד) – 1:36.4+ (17 נק')
4. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – 2:13.6+ (12 נק')
5. טיירי נאוביל (סיטרואן ג'וניור) – +2:42.4 (10 נק')
6. דני סורדו (מיני פרטית) – 3:03.1+ (8 נק')
7. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 4:52.9+ (9 נק')

דירוג נהגים אחרי 7 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 145 נק'
2. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 107 נק'
3. פטר סולברג (פורד) – 90 נק'
4. מאדס אוסטברג (פיאסטה פרטית) – 80 נק'
5. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – 55 נק'
6. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 54 נק'
7. מרטין פרוקופ (פיאסטה פרטית) – 36 נק'

דירוג קבוצות אחרי 7 מרוצים:
1. סיטרואן – 237 נק'
2. פורד – 141 נק'
3. M-ספורט פורד – 103 נק'
4. קאטאר סיטרואן – 47 נק'
5. סיטרואן ג'וניור – 42 נק'