מדי שבוע נציג לכם שתי דוגמאות למכוניות. האחת, דוגמא למכונית שנותנת תמורה טובה למחיר. השנייה, דוגמא למכונית שנותנת תמורה לא מספקת למחיר בו היא מוצעת.

השבוע נציג בפניכם שתי מכוניות מיני קטנטנות, מהזולות שניתן לרכוש בישראל, שמוצעות במחירים כמעט זהים ומספקות תמורה שונה.

מי נגד מי: קיה פיקנטו 1.0 ליטר ידנית (62,600 שקלים) מול פיאט פנדה 1.2 ליטר ידנית (62,900 שקלים).
קטגוריה: מיני.
מחיר תחרותי לקבוצה: 60-65,000 שקלים.

צל
צילום: מנהל

מקבלת צל"ש: זו לא הפעם הראשונה שאנחנו שמים דגש על התמורה הטובה למחיר שהפיקנטו הקטנה של קיה נותנת. בשוק מכוניות המיני הגועש הפיקנטו מצליחה להתבלט כמכונית שנותנת קצת יותר מהאחרות. ההבדלים הקטנים האלה לא רק חשובים מהיבטי תקציב, אלא גם קובעים את הרף בשביל כולם. יש לה 7 שנות אחריות, 6 כריות אוויר, 5 כוכבי בטיחות, 4 חלונות חשמליים ורשימת אבזור מפתיעה ביחס למחיר המכונית. בין השאר, תמצאו ברשימת האבזור הבסיסית של הפיקנטו, מערכת שמע מקורית, חיבור לאייפון ול-USB ומראות חשמליות. אין ספק שבמחיר הזה, 62,600 שקלים, היא מספקת את אחת התמורות הטובות ביותר, אם לא הטובה שבהן.

מקבלת טר"ש: הפנדה למעשה כבר הוחלפה על-ידי פיאט בפנדה חדשה, אבל הדור הקודם עדיין משווק פה (הושק ב-2003). אמנם פיאט פצחה לאחרונה בסבב הוזלות, במסגרתו הורד המחיר של הפנדה ל-62,990 שקלים (הוזלה של כ-3,000 שקלים), אבל למרות ההפחתה במחיר, התמורה שהפנדה המיושנת נותנת לא גבוהה ביחס למתחרות. זה מתחיל באבזור בטיחות מאכזב (רק זוג כריות אוויר), ממשיך עם ציון של 3 כוכבים בלבד במבחני הריסוק ומסתיים עם רשימת אבזור לוקה ביחס למתחרות. ברשימה זו תמצאו מראות חשמל ומחשב דרך כמו בפיקנטו, אבל לא תמצאו חלונות חשמל מאחור ולא את שאר האבזרים (אותם ציינו) המגיעים בפיקנטו כסטנדרט.
לפנדה יש גם מעלות כמו מנוע חביב וחסכוני (1.2 ליטר), המספק ביצועים מעט טובים יותר ביחס למתחרות, נוחות נסיעה סבירה ואחריות ל-3 שנים (כמו שאר הקטגוריה). אבל בכל הנוגע לתמורה למחיר, הפנדה הוותיקה נמצאת מאחור ולא ממש נותנת סיבות לבחור בה.