טויוטה GT86הרבה קוראים לקחו כנראה את הטור הקודם שלי באופן אישי ואני חייב להודות שזה מחמיא. אנשים שאני לא מכיר, שמעולם לא דיברו איתי פנים אל פנים או אפילו פגשו בי, שלחו ועדיין שולחים מיילים ומבקשים שאשקול שוב את החלטתי להעביר את ההגה של אוטו מידיי. אני מודה לכל אלו שכתבו באופן אישי או הביעו את דעתם בטוקבקים באתר. זה כיף לדעת שמתייחסים אליך, לעבודה שלך, לדעותיך ומעשיך. טוב לדעת שיש מי שחושב שפעולותיך טובות – טוב גם לדעת שיש כאלו שדעתם הפוכה והם חושבים שפעולותיך רעות. אלו וגם אלו קוראים, מגיבים ויוצרים יחד איתנו את התרבות המוטורית שמתהווה כאן בארץ. יש עוד הרבה מה לעשות, אנחנו עדיין רחוקים מהיכן שאנחנו צריכים להיות, ואני מבטיח להמשיך ולפעול לקידום התרבות המוטורית בארץ, בין אם אני נושא בתפקיד העורך האחראי של אוטו ובין אם לא. יתכן והיום, כשזמני הפנוי רב יותר, אפילו אקדיש יותר זמן לכך.

אתר הרכב הגדול ביותר
היה לי ויכוח עם עמית למקצוע, עורך מדור רכב בפורטל חדשות, שהתרעם על כך שהגדרתי את אתר אוטו כ"אתר הרכב הגדול בישראל". הוא טען שהם אתר גדול פי כמה וכשאמר "הם" התכוון למדור הרכב באחד הפורטלים הגדולים בו הוא מועסק. לדעתי, הוא טועה ובגדול. אין מדור העוסק בנושא מסוים, גדול ככל שיהיה, בפורטל העוסק בעיקר בחדשות, דומה לפורטל המוקדש כולו לאותו הנושא. זה נכון לגבי כל נושא: יהיה זה ספורט, מחשבים, כלכלה, תרבות ואומנות – או רכב.
אתר הרכב הגדול ביותר / טור אישי
צילום: מנהל
ההבדל הוא כפול, הבדל בין הגולשים באחד או השני והבדל בין הכותבים באחד או השני. ואתחיל בגולשים. לפורטל חדשות מגיעים גולשים המתעניינים ב"מה חדש בארץ או בעולם". בתוך כך, יתכן ויעיינו גם בידיעה על רכב – זאת אם במקרה הופיעה באותו הרגע בעמוד הבית ומשכה את תשומת ליבם. לאתר רכב מגיעים גולשים המעוניינים לקרוא על רכב. חובבי רכב ואלו המתכוונים לרכוש מכונית, ויודעים זה מכבר שניתן למצוא על כך חומר נרחב באתרי הרכב והמתעניינים בנושא לעומקו. הם אינם מבקרים מזדמנים אלא כאלו שמחפשים חומר ספציפי. כשם שזה המתעניין בבורסה יגלוש מן הסתם לאתר כמו ביזפורטל או 'בורסה גרף' לפני שיחפש זאת ב-Ynet או מאקו למשל, כך זה שרוצה לקרוא על מכוניות מחפש אותן באתר רכב ייעודי כמו "אוטו", או בכיכר העיר החדשה – פורומי הרכב, כמו "קארס פורום" או "תפוז מכוניות".

אולם ההבדל לא מסתכם ב"איכות" הגולשים אלא גם בכמות הכותבים. בפורטל חדשות, בין עשרות רבות של כותבים על תחומים שונים ומגוונים, מאיישים את מדור הרכב בכתבים בודדים העוסקים בנושא זה. אתר כמו אוטו, נכתב ומעודכן על ידי כל עובדי מערכות אוטו! לכן, עם כל הכבוד לפורטלים הגדולים, בהם מבקר נתח נכבד מהגולשים ברשת, הם לא אתרי רכב – אלא פורטלים כלליים רוחביים, בעוד שאתרי רכב הם פורטלים אנכיים, העוסקים רק ברכב. האם סופרמרקט גדול, שבין מחלקותיו תמצאו גם מחלקת חשמל, הוא חנות למוצרי חשמל גדולה יותר מ"מחסני חשמל"? עמיתי מפורטל החדשות חושב שכן – אני חושב שהוא טועה.
אתר הרכב הגדול ביותר / טור אישי
צילום: מנהל
רנו קליאו מול אלפא רומיאו מיטו מול סיאט איביזה קופרה (גיליון 293)
ב"אוטו" נבחנת מכונית על ידי יותר מנהג אחד בודד, הבוחנים משווים את רשמיהם ממנה וכותבים את ממצאיהם במגזין, באתר ובעיתון ישראל היום (הנפוץ במדינה). כתבות אלו מתפרסמות גם במספר מקומונים ואתרים נוספים השואבים את מדורי הרכב שלהם מ"אוטו". בנוסף, עובר הידע בצורת ייעוץ אישי לרוכשים פוטנציאלים המתקשרים לשירותי הייעוץ של "אוטו". במצטבר, קהל הקוראים, הגולשים והמשתמשים בידע של "אוטו", לא רק שאינו נופל ממספר הגולשים במדורי הרכב בפורטלים הרוחביים, אלא שכולו קהל של מתעניינים במכוניות – ולא קהל אקראי.