TMG EV P002אחרי שבחודש שעבר הודיעה מיצובישי על הצטרפותה למרוץ פייקס פיק שבארצות הברית עם מכונית חשמלית, מודיעה גם טויוטה על הרשמתה לאותה תחרות, באותה קטגוריה. המטרה – להציג מנוע חשמלי רב-עוצמה, כשמרוץ לטיפוס על הר גבוה (4,300 מטרים) הוא הזדמנות מצוינת להוכיח את יתרונותיו של המנוע החשמלי, שאינו זקוק לחמצן לבערה.

המכונית שטויוטה תשתמש בה נקראת TMG EV P002 והיא מבוססת על דגם של ראדיקל שעבר הסבה "חשמלית" על ידי חטיבת המרוצים של טויוטה. למעשה מדובר באותה מכונית חשמלית שבשנה שעברה שברה את השיא להקפה בנרברגרינג למכוניות חשמליות. השנה הוחלט על השתתפות בפייקס פיק, כשההערכות לכיבוש ההר מוטלת על אותה חטיבת מרוצים.

התוצאה – מכונית חשמלית עם שני מנועים בעלי הספק משולב של 350 קילוואט, שהם 470 כ"ס, ו-92 קג"מ, שמחוברים לגלגלים בעזרת תיבה עם הילוך אחד. אליהם מחובר מערך סוללות ליתיום-קרמיות עם הספק של 42 קילוואט לשעה, שבחישוב מהיר מספיקות לקצת יותר מ-7 דקות נסיעה בפול-גז, או בדיוק מספיק בשביל להשלים את המסלול בפייקס פיק. הביצועים המתקבלים – מהירות מירבית צפויה של 240 קמ"ש, וזה יחד עם ממדי המכונית (410 ס"מ אורך, 179 ס"מ רוחב ו-104 ס"מ גובה) כל מה שטויוטה מפרסמת, נכון לכתיבת שורות אלו.
"התחרות" בין מיצובישי לטויוטה במרוץ השנה תקיים ב-8 ביולי ובמבט חטוף בדפי הנתונים היא מעניינת למדי. ל-EV P002 הספק גבוה ומידות קטנות יותר מאלו של מיצובישי, אך גם סוללה גדולה וכנראה גם כבדה יותר. מי מהן תגיע קודם? נחכה ונראה.