סאאב 9-5
חצי שנה אחרי שהכריזה על פשיטת רגל והלכה לכיוון האור שבקצה המנהרה, סאאב עשויה לחזור. התקשורת בשבדיה מדווחת על השלמתה של עסקה לקניית יצרנית המכוניות השבדית וחובות העתק שלה, אולי בדרך לחזרה לפעילות. על-פי הדיווחים, חברת "הרכבים החשמליים הלאומית של שבדיה" (National Electric Vehicle Sweden, או בקצרה NEVS), בבעלותו של איש עסקים מהונג קונג, הסכימה לשלם סכום העומד על 208-250 מיליון יורו תמורת שליטה בסאאב, למעט חברת-בת להספקת חלפים לדגמי החברה. המהלך מתאפשר מאחר והחוק השבדי קובע שניתן לרכוש חברה אפילו אם הכריזה על פשיטת רגל ולמעשה סגרה שעריה, בתנאי לכיסוי החובות. במקרה של סאאב, עומדים החובות הללו על סכום עתק של כמיליארד יורו.

על-פי החוק השבדי, יכלו חברות המעוניינות בסאאב להגיש הצעה עד ל-7 באפריל השנה. לפי הדיווחים, בין החברות הבולטות שניגשו היו NEVS, חברת יונגמאן (Youngman) הסינית, שכבר ניסתה לחטוף את סאאב בעבר (עוד על כך בהמשך), וענקית הרכב ההודית מאהינדרה (Mahindra). הדיווח על זכייתה של NEVS במכרז עדיין לא אושר, אך זו הודתה שהספיקה להגיש הצעה לפני תום המועד.

סאאב הכריזה על פשיטת רגל בחודש דצמבר של השנה שעברה, זאת לאחר שב-2010 היא נמכרה על-ידי ג'נרל מוטורס לחברת ספייקר ההולנדית, שמצידה התפצלה לשתי חברות על מנת למנוע מסאאב לגרור אותה למטה במקרה והיא תקרוס. די כצפוי, המכירות וההכנסות לא עמדו בציפיות וב-2011 הייצור הופסק כמעט לחלוטין, למעט ניצוצות קצרים. לקראת הסוף נעשו מספר נסיונות למצוא לה רוכש כשמספר חברות סיניות בקשו לרכוש את סאאב, כאשר הבולטת בהן הייתה יונגמאן שהציעה כ-100 מיליון יורו עם הבטחה להשקיע עוד כסף רב בחברה השבדית. ג'נרל מוטורס, מצידה, לא ממש אהבה את הרעיון שלסינים תהיה גישה לטכנולוגיות ומכוניות שלהם, מה שעלול לפגוע בפעילות שלה בשוק הסיני – שהוא כידוע הגדול והחשוב בעולם כיום. אמנם היצרנית האמריקנית לא החזיקה במניות של סאאב, אולם הפטנטים השונים שהרכיבו את הדגמים היו רשומים על שמה. ביכולתה של GM היה להטיל וטו על כל עסקה שתכלול את הטכנולוגיות שלה וכך עשתה והמכירה התפוצצה. כשתמו כל התקוות לעסקה שתציל את סאאב, היא הכריזה על פשיטת רגל, ולמעשה לא ייצרה אף מכונית עדיין השנה.