ב.מ.וו זגאטו קופהכ-60 שנה לאחר הצגתה של מכונית קופה המבוססת על ב.מ.וו 328 קופה המקורית, אשר תוכננה להשתתפות במרוצים (בעיקר למרוץ המיליה מילייה באותה שנה, שבו גם ניצחה), חוזרת ב.מ.וו בשיתוף פעולה עם מעצבים איטלקיים. ב.מ.וו ובית העיצוב האיטלקי זאגאטו חברו בכדי ליצור מכונה יחידה ומיוחדת במינה – ב.מ.וו זאגאטו קופה. יצירת המופת (לטעמנו לפחות), תוצג בהמשך החודש בתערוכת הרכב הקלאסי "וילה ד'אסטה קונקורסו ד'אלגנצה" הנערכת מאז 1929 בחופי אגם קומו, איטליה.

למרות שב.מ.וו זאגאטו קופה אינה מיועדת לייצור המוני, המכונית תוכננה בכדי לעמוד בכל התקנות הנדרשות בכדי לנסוע על הכביש הציבורי. "זאגאטו תמיד סיפקה ללקוחותיה מכוניות מוכנות לנסיעה, על הכביש הציבורי ועל המסלול" – והב.מ.וו זאגאטו קופה אינה שונה". כך על פי ד"ר אנדראה זאגאטו, דור שלישי בשושלת המשפחתית. "זה קל יחסית לבנות מכונית תצוגה שלא מכוונת לנסיעה על הכביש, בלי צורך להתחשב בתקנות בטיחות וכו', האתגר הוא לשלב את האפיל של מכונית הקונספט אל תוך מכונית העומדת בכל התקנות המודרניות ויכולה לנוע על הכביש". ממשיך המעצב האיטלקי. ואכן, היצירה החדשה השיגה "בלה פיגורה" (Bella Figura, "דמות יפה" בתרגום חופשי, אולם לא מדובר רק בביטוי אלא בדרך חיים, המדגישה יופי, אסטתיקה והתנהגות) במבחני מהירות על מסלולי המבחן של החברה.
גוף המכונית, שמבוססת על מכונית הרודסטר של החברה הב.מ.וו Z4 (למרות שבהודעה לעיתונות לא תמצאו עדות לכך), נבנה כולו מאלומיניום ובעבודת יד בלבד. עיצוב המרכב הבסיסי הנאה לכשעצמו, מקבל את הפרשנות המוכרת של בית העיצוב האיטלקי עם מכסה מנוע ארוך, גג כפול בליטות (Double Bubble) הנמשך לאחור וכפועל יוצא זנב קצר במיוחד. אלו הופכים את המכונית לנאה במיוחד אך לא רק. בהודעה לעיתונות נכתב כי היעילות האווירודינמית שופרה, כמו גם המרווח בתא הנוסעים (במיוחד למי שיעלה על מסלול ויצטרך קסדה על הראש...).
לראות ולחלום: ב.מ.וו זאגאטו קופה (וידאו)
צילום: מנהל
עיצוב המכונית נושא בחובו עוד מגוון אלמנטים ייחודיים כגון תגי Z המשולבים בגריל הכליות האופייני, כמו גם בצדי המרכב, פתחי אוויר השקועים בגוף, חישוקי "19 מיוחדים, דיפיוזר אחורי ועוד. אלמנט מיוחד נוסף הוא צבע המכונית העונה לשם 'רוסו ויואק' (Rosso Vivace), אשר מושפע מכמות חשיפתו לאור ונע בין כמעט שחור לאדום בוהק.
תא הנוסעים מקבל גם הוא נגיעות עיצוב בידי מעצבי זאגאטו: המושבים מקבלים עיטורי Z על המשענות, תפירה אדומה בדופן הדלתות ובקונסולה המרכזית ועוד אי אלו נגיעות אשר הופכות את תא הנוסעים המוכר של ב.מ.וו לאקסקלוסיבי יותר מתמיד.
ב.מ.וו אינה מפרסמת נתונים טכניים של המכונית, אך ניתן להעריך כי בכל הנוגע לביצועים, ב.מ.וו זאגאטו קופה אינה קוטלת קנים.