סובארו אימפרזה"אנחנו מקווים לצאת לדרך שתוביל אותנו לאותם מקומות שהיינו בהם בעבר" אמר אורן חסון מנכ"ל יפנאוטו יבואנית סובארו בהשקת ה-XV. והוא יודע למה הוא מתכוון. סובארו XV היא סנונית לגל חידושים חשוב מאוד ליצרנית הרכב הקטנה מיפן שעברה בארץ תקופה קשה למדי. אם לא די בבעיות האספקה בעקבות אסון הצונאמי וביין העולה, חסרה סובארו כבר חצי שנה את המשפחתית שלה, ה-B3, שהוחלפה בדגם חדש שטרם הגיעה ארצה. וברור שללא מכונית משפחתית במלאי המכירות צנחו באופן מהותי. את החודש שעבר הם סיימו עם 76 מסירות בלבד.
וזו בדיוק הסיבה שבסובארו ישראל מסתכלים עם תקווה גדולה לחודשים הקרובים. ה-XV מכוונת לאחד הפלחים הצומחים ביותר מבחינת מכירות בשוק הישראלי. בנוסף תוך שלושה חודשים, פחות או יותר (ובאיחור מסוים לעומת התוכנית המקורית), תנחת כאן האימפרזה החדשה שתרמה את הבסיס ל-XV שמושקת בימים אלה. המכונית החדשה תחזור להשתמש במנוע בנפח 1.6 ליטר החביב במקומותינו. ההספק יהיה 115 כ"ס, תיבת ההילוכים רציפה (כמו ב-XV) והמכונית תצויד גם במערכת עצור-וסע. בנוסף, תוצע גרסת 2.0 ליטר המוכרת לנו מהמפגש עם ה-XV.
בסובארו מצפים למכירות גבוהות ביותר מהדגם הזה שיושק הפעם בו זמנית בשתי גרסאות המרכב, סדאן והאצ'בק. "יכולנו כבר להביא את גרסת החמש דלתות של האימפרזה, אבל החלטנו שזה לא נכון ועדיף לנו להשיק את שתי תצורות המרכב יחדיו." ציין חסון.
צילום: מנהל
סובארו XV (צלם: תומר פדר)
בין שני הדגמים האלה תנחת מכונית שמושכת אליה המון תשומת לב גם אם ברור שמבחינת מכירות היא תהיה הרבה פחות משמעותית. מדובר כמובן בסובארו BRZ, מכונית הספורט המדוברת שפותחה בשיתוף עם טויוטה ואשר תגיע לארץ תוך חודש. בניגוד לדרכה של סובארו בעשורים האחרונים המכונית החדשה מצוידת בהנעה אחורית דווקא. היא תוצע עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית או ידנית ועשויה להביא תרומה מאוד משמעותית לתדמית של סובארו.

שלוש המכוניות החדשות אמורות לא רק לשפר מהותית את מכירות היצרנית בארץ אלא לסייע להצהרת "סובארו החדשה" בא יצאה היבואנית לפני יותר משנה.