ה'הורנסטר'
קרה לכם פעם שרכבתם לתומכם על האופניים ליד מסלול נחיתה של מטוסי קרב ולא היה לכם איך להסב את תשומת ליבם של הטייסים לכלי הדו-גלגלי הקטן והמסכן שלכם? אם כן, אנחנו מקווים שאתם לא מרגלים. אם לא, סביר להניח שעדיין תשתעשעו מהידיעה הבאה.

ארגון התחבורה הסביבתית הבריטי ETA (ר"ת: Environmental Transport Association) פיתח צופר לאופניים שמסוגל לצפור בעוצמה של לא פחות מ-178 דציבלים ממרחק קצר (כמטר) או 140 דציבלים אם אתם במרחק של 15 מטרים. לשם השוואה, המראה של מטוס F-14 מייצרת 130 דציבלים ממרחק של 15 מטרים, צופר אוויר של משאית מייצר רעש של 110 דציבלים למרחק של 30 מטרים, רחוב סואן מייצר רעש של 78 דציבלים ורחש המדברים במסעדה זה כ-60 דציבלים.

צופר האוויר האימתני שמורכב על האופניים נקרא הורנסטר (Hornster) והוא מגיע בכלל מעולם הרכבות. שמו Airchime KH3A והוא הותאם לצינורות צרים יותר, אבל כפי שניתן לראות בסרטון הרוכב המרתיע עדיין ייאלץ לסחוב עמו מיכל גז לא קטן. מחיר הערכה לא קטן גם כן – 4,995 ליש"ט, שהם מעל ל-30,000 שקלים.

עולה השאלה המתבקשת – למה? ובכן, מפתחי הרעיון טוענים לפתרון בעיית רוכבי האופניים בערים הגדולות – שלא שמים לב אליהם, ושאין ביכולתם להסב את תשומת ליבם של הנהגים, ובעיקר של נהגי המשאיות בעלי צופרי האוויר.
אנחנו לעומת זאת לא בטוחים שהתוצאה תהיה קרובה למה שהתכוון המשורר. ההיגיון מצביע על כך שכשנהג שומע קול כה רועש ומבהיל, סביר להניח שיבצע פעולה שגויה תחת לחץ. בישראל, למזלנו, חוקים והגבלות מונעים ממפגעים שכאלה לפעול ברחובותינו.