פתיחת המרוץסבסטיאן פטל חצה ראשון את קו הסיום בגרנד פרי של בחריין, כדי לבשר על כך שרד-בול חוזרת לכושר אחרי פתיחה טראומטית של עונת 2012. רד-בול ביצעה מספר שיפורים למכונית בין המרוצים ועל המסלול בבחריין היה ברור שהיא הצליחה. אלוף העולם, שעד כה התרכז במזעור נזקים, היה לראשונה העונה המהיר בהקפות הדירוג כאשר הוא מקדים את לואיס המילטון במקלארן ואת מרק וובר ברד-בול השנייה.

פטל זינק היטב ולא נטש את ההובלה עד לסיום, למרות שבמחצית השנייה של המרוץ הוא נתקל במתקפה קשה מצד קימי רייקונן המפתיע בלוטוס. רייקונן, אלוף העולם 2007 שחזר השנה למסלול, פתח מהמקום ה-11 אך הצליח לשפר עמדות וללחוץ על הנהג הגרמני. הוא כמעט והצליח אך נאלץ לבסוף לוותר. שלישי סיים נהגה השני של לוטוס, רומן גרוז'אן, כדי לסמן סוף שבוע מצוין לקבוצה.

מאחור ראינו שפע דרמות ומאבקים בהן הייתה מעורבת גם מקלארן בסוף שבוע בעייתי. המילטון, שהיה שני בתחילת המרוץ, הפסיד מקומות בגלל תקלות בהחלפות צמיגים וסיים שמיני אחרי פרננדו אלונסו בפרארי ולפני פליפה מאסה שסוף סוף זכה בנקודות. ג'נסון באטון כבר התקרב למקום השישי כאשר תקר בגלגל האחורי הימני גרר כניסה לרחבת הטיפולים 2 הקפות לסיום. אם לא די בכך, הוא נאלץ לפרוש הקפה מאוחר יותר בגלל תקלה במנוע. גם למרצדס הייתה תצוגה בינונית כאשר ניקו רוזברג, שניצח בשבוע שעבר בסין, מצליח לסיים חמישי. מיכאל שומאכר זינק מהמקום האחרון בגלל תקלה במקצה הדירוג וסיים עשירי. במרצדס בוודאי לא שמחו לראות שארבעת המקומות הראשונים במרוץ עם תנאי החום הקשים נתפסו על ידי מכוניות עם מנועי רנו.
פורמולה 1: רד בול חוזרת בבחריין
צילום: מנהל

גרנד פרי בחריין
1. סבסטיאן פטל – רד-בול
2. קימי רייקונן – לוטוס
3. רומן גרוז'אן – לוטוס
4. מרק וובר – רד-בול
5. ניקו רוזברג – מרצדס
6. פול דירסטה – פורס-אינדיאה
7. פרננדו אלונסו- פרארי
8. לואיס המילטון – מקלארן
9. פליפה מאסה – פרארי
10. מיכאל שומאכר – מרצדס

אליפות העולם לנהגים

1. סבסטיאן פטל – 53 נק'
2. לואיס המילטון – 49 נק'
3 .מרק וובר – 48 נק'
4. ג'נסון באטון – 43 נק'
5. פרננדו אלונסו – 43 נק'

אליפות היצרניות
1. רד-בול – 101 נק'
2. מקלארן – 92 נק'
3. לוטוס – 57 נק'
4. פרארי – 45 נק'
5. מרצדס – 37 נק'