מרצדס G63 AMGבשבוע שעבר סיפרנו לכם על רענון שעבר מרצדס G קלאס. מדובר בכלי רכב שכמעט ולא שונה במשך 33 שנות קיומו ונחשב לאחד מרכבי השטח היוקרתיים והטובים שיש לקטגוריה להציע. כעת נחשפת גרסת גרסת הקצה ה-G63 AMG, עם מנוע V8 בי-טורבו שמספק לא פחות מ-544 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מפלצתי למדי של 77.5 קג"מ ב-2,000-5,000 סל"ד. בדור הקודם (או לפני הרענון הנוכחי), הציעה גרסת העל, G55 AMG, פחות 37 כ"ס ו-6 קג"מ, וזה עוד לפני שסיפרנו לכם על ה-G65 שעתידה להיחשף בקרוב.

המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית שמציעה שלושה מצבי נהיגה – "יעילות נשלטת" (Controlled Efficiency), בה מופסקת פעילות המנוע בזמן עמידה במקום על-מנת לשפר את תצרוכת הדלק; מצב ידני ומצב ספורט עם יחסי העברה קצרים יותר לשיפור הביצועים. המתלים והבולמים כוילו מחדש על-מנת לספק התנהגות דינמית יותר ולמזער רעידות ורעשים שנוצרים מהמנוע האימתני. ה-G63 נח על חישוקי 20 אינץ' של AMG עם בלמי דיסק מאווררים בקוטר 37.5 ס"מ בגלגלים הקדמיים ו-33 ס"מ בגלגלים האחוריים.
נחשף: מרצדס G63 AMG
צילום: מנהל

הביצועים עומדים על 5.4 שניות ל-100 קמ"ש (לעומת 5.5 שניות ב-G55 AMG) ומהירות מירבית של 208 קמ"ש. לא רע עבור רכב השוקל כ-2.5 טון של מתכת ועור. בפרסום של מרצדס נכתב שכל גרסת AMG חדשה מניבה "יותר כוח מפחות דלק". גם במקרה של ה-G63 AMG זה נכון, אבל זה לא אומר שצריכת הדלק נמוכה. עם צריכה משולבת של 7.2 ק"מ לליטר, שהם אמנם שיפור לעומת ה-6.3 ק"מ לליטר שצרכה ה-G55, סביר שגם מיטב הדיקטטורים והראפרים ירגישו בביקורים התכופים בתחנת הדלק.

מבחוץ, זוכה גרסת ה-AMG גם לגריל קדמי מובלט ופתחי כניסת אוויר מוגדלים, פגוש גדול ומאוורר, בנוסף לשלל סמלי AMG. ומבפנים, כמעט כל מה שתרצו. רשימת האבזור ומערכות העזר ארוכה, הריפודים עטויי עור והקונסולה מחופת סיבי פחמן. המחיר? 137,504.5 יורו, או 676,821 שקלים לפני מסים וכן, יש שם חצי יורו במחיר.

לא הספיק לכם? שמרנו את הטוב לסוף. אמנם הגרסה החזקה נעשתה חזקה יותר, אבל הפעם מוסיפה מרצדס גרסה חדשה וחזקה אף יותר – G65 AMG, עם מנוע ה-V12 כפול-המגדשים של מרצדס, שמספק 612 כ"ס ולא פחות מ-101.9 קג"מ של מומנט (לא כתוב באיזה סל"ד, אבל מה זה משנה?)! הביצועים – 5.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 230 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית). ה-G65 תעוטר בעוד קצת עור וכמובן שלל סמלי AMG. והמחיר? 264,180 יורו, או 1,300,000 שקלים לפני מסים.