ב.מ.וו i8 ספיידר קונספטמותג ה-i החדש של ב.מ.וו זוכה לבת נוספת למשפחה – ב.מ.וו i8 ספיידר קונספט. זוהי גרסה פתוחת-גג ל-i8 קונספט ההיברידית שנחשפה בתערוכת פרנקפורט בשנה שעברה וצפויה להגיע לייצור סדרתי לקראת 2013.

כמו ב-i8 קופה, הדבר הראשון שניתן להבחין בו הוא עיצוב עתידני-סקסי במיוחד, אבל הייחוד הגדול פה הוא בהנעה – היברידית, עם מנוע חשמלי המפיק 131 כ"ס ומנוע בנזין שמפיק 223 כ"ס. יחד מפיקים השניים 354 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ. אמנם מדובר (לפי הפרסומים של ב.מ.וו) בתוספת קלה של סוסים, לעומת 348 כ"ס ב-i8 קופה, אך לספיידר יש גם תוספות במשקל שמציבות אותה על 1,630 ק"ג, לעומת 1,480 בקופה. בסופו של דבר מאיצה ה-i8 ספיידר ל-100 קמ"ש ב-5 שניות בלבד ("פחות" מ-5 שניות בקופה), כשהמהירות המירבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.

לצד נתוני הביצועים המרשימים, ה-i8 ספיידר מציעה צריכת דלק של 33.3 ק"מ לליטר כאשר לטווח קצר של כ-30 ק"מ, המכונית יכולה לנסוע על חשמל בלבד. הטענה מלאה אורכת שעה ו-45 דקות כאשר ניתן להטעינה גם משקע ביתי.
ב.מ.וו i8: עכשיו גם בלי גג
צילום: מנהל

ב.מ.וו i8 ספיידר מגיעה עם 2 מושבים בלבד, לעומת 2+2 בקופה; אורכה 448 ס"מ ובסיס הגלגלים 265 ס"מ, שהם קצרים ב-15 ס"מ מהקופה; רוחב המכונית עומד על 192.2 ס"מ, כ-3 ס"מ פחות מהקופה והגובה עומד על 120.8 ס"מ, שהם כ-8 ס"מ פחות מבקופה. תא המטען התכווץ גם הוא, מ-150 ל-100 ליטר. פרט לכך, חדי העין וודאי יבחינו גם בשינויים קוסמטיים קלים בדלתות ובחלונות.
ב.מ.וו אינה מציינת מתי ואיפה תוצג ה-i8 ספיידר, אבל עקב התזמון ניתן להניח שמדובר בתערוכת ניו יורק שתיפתח השבוע.