בנטלי EXP 9-Fהרבה עיניים ופיות נותרו פעורים כאשר אנשי בנטלי הסירו את הלוט מעל ה-EXP 9-F, רכב הפנאי הגדול והתצוגתי שמסמן את כוונות מותג היוקרה הבריטי. איך ננסח זאת בעדינות, במציאות היא אפילו יותר מרתיעה ומגושמת מאשר בתמונות, ולא ממש מקושרת לחברה כמו בנטלי, או לפחות לבנטלי כמו שהכרנו אותה עד כה. זאת גם אם הפנים הרבה יותר קל לעיכול מאשר המראה החיצוני. אבל וולפגנג דורהיימר, יושב ראש בנטלי ובוגאטי, לא נבהל מכך.
"אנחנו עוד לא יודעים מה יגידו הלקוחות", הוא אומר לי, "אף אחד מהם עוד לא ראה אותה. תוך שלושה שבועות נביא לכאן לקוחות לקליניקה, הם יתעמקו בדגם הזה ויגידו לנו מה הם חושבים. העיצוב עדיין לא סגור וכל התפיסה עדיין בחקירה".

מדוע בנטלי צריכה דגם כזה?
"בנטלי צריכה קו דגמים שלישי כדי לבסס את הצד העסקי שלה לעתיד וגם כדי לבסס את עצמה כמותג אמיתי".

האם אינך פוחד מהתגובות הקשות בתקשורת למכונית שכזו?

"ממש לא. לפני שהגעתי לבנטלי הייתי האחראי לפיתוח בפורשה ושם הבאתי את הקאיין והפאנמרה. גם שם היו צעקות אבל הצעד היה נכון. אם אתה עוקב אחרי הערכים שלך באיכות, בעיצוב, ובחומרים אפשר לזכות להצלחה גדולה. אני בטוח שהמסורתיים יגרדו את הראש ויגידו 'אוי ואבוי מה עשיתם?' אבל בסוף ההצלחה היא שנמדדת".

מתי התחלתם לעבוד על המכונית?
כשהצטרפתי בתחילת 2011, בדקנו שוב מה האפשרויות שלנו להתפתח. התחלנו לעבוד על המכונית במחצית השנייה של 2011. היא מבוססת על מרכיבים מהקונצרן, כלומר על רכיבים מהקאיין, טוארג וה-Q7, אבל זו מכונית מאוד שונה. כל החלקים מבחוץ ובתא הנוסעים הם בנטלי לגמרי ומנוע ה-W12 הוא שלנו".
ראיון בלעדי עם יו
צילום: מנהל
לאילו שווקים היא מיועדת?
"תחום רכבי הפנאי גדל בכל העולם, אבל מבחינתנו השווקים החשובים יהיו ארה"ב, סין ורוסיה שם התחום הזה מאוד חזק. אלו לא רק שווקים חשובים עבור תחום הפנאי אלא גם מקומות בהם בנטלי מסורתית נמכרת היטב".

מה מתאים להביא מפורשה לבנטלי?
"הטכנולוגיות, ורוח הביצועים המצוינים. יש הרבה דברים שיכולים להיות משותפים עם בנטלי ואני מגלה זאת מדי יום. אני חושב גם שיתאים למותג לחזור למסלול. כרגע צריך להשקיע במוצרים אבל עם הזמן נחזור".