למבורגיני אוונטאדור Jבניגוד למה שניתן להבין מאיך שהדבר הזה נראה – זו לא גרסת רודסטר של הלמבורגיני אוונטאדור. זאת אומרת – לא באופן רשמי ולא כזו שכדאי להתחיל לחסוך עבורה. השם הוא אוונטאדור J כשהתוספת J לשם מקורה באות המגדירה בתקנון מכוניות המרוץ מפרט טכני. בלמבורגיני מגדירים את המכונית כקונספט, אך בפועל מדובר ב"פלטפורמה לבדיקות וניסויים", עליה יולבשו מערכות עתידיות של למבורגיני לצורך בחינה ופיתוח. מוכנים לרצוח בשביל אחת? אין צורך. בינתיים.
כבסיס משמשת אוונטאדור LP 700/4 על מנוע ה-V12 בנפח 6.5 הליטרים שלה, עם 700 כ"ס. ההנעה מגיעה אל כל הגלגלים ולמרות היעדר מפרט ונתונים רשמיים – הסרת הגג יחד עם שימוש אינטנסיבי ומעמיק עוד יותר בחומרים קלי משקל ומתקדמים מביאים את האוונטאדור J לנתון משקל נמוך משמעותית מ-1,575 הק"ג של הגרסה הסדרתית הסגורה. מרכב המונוקוק על צמד קשתות ההגנה האינטגראליות שלו תוכנן מחדש, כך למבורגיני, ועל הדרך נפטרו מכל השמשות (נשאר משהו סמלי מעל לדלתות אך כחלק מהעיצוב, ללא שימוש פרקטי כלשהו), מהגג, ממערכת המיזוג, הניווט ועוד כל מיני פינוקים שלא ממש רלוונטיים.
למבורגיני אוונטאדור J: תחלמו, תחלמו... (וידאו + גלריה)
צילום: מנהל
בין החידושים הנבחנים באוונטאדור J נמצא גם – לראשונה בתעשיית הרכב – בד חדשני על בסיס קבלר המאפשר עיצובו לפי כל צורה ויחד עם זאת הוא עדיין שומר על גמישות ותכונות המאפיינות בדים. כל תא הנוסעים כמו גם חלק מהמושבים עטויים בד זה, הנקרא Carbon Skin. החופה הקדמית ממשיכה למעשה עד לחלק האחורי של המרכב, באמצעות "כניסה" אל הקוקפיט כהפרדה מובנית בין צמד המושבים ו"יציאה" מאחוריהם אל החופה האחורית, עד לכנף הגדולה וסביב לפתח ממנו ניתן לצפות בחלק מהמנוע. קוקפיט עם הפרדה דומה בין הנוסעים אפיינו בעבר אי-אלו דגמי רודסטר ספורטיביים. הספויילר האחורי הענק מהווה אף הוא חלק מהבדיקות והניסויים של למבורגיני על בסיס אוונטאדור J שמטרתם ליעל למקסימום את עבודת הכנף מאחור ולשפר ולשכלל את אופן חיבורה למרכב. חישוקי ה-20 ו-21 אינץ' מלפנים ומאחור בהתאמה הם גם ניסיוניים. מעבר לנעילה המהירה באמצעות בורג מרכזי אחד, עוצבו החישוקים באופן המשלב חישורי סגסוגת יחד עם מאין מניפות מסיבי פחמן, שנועדו לתפקד בדומה לטורבינה, ולהזרים אוויר קר נוסף לצינון הבלמים.

לא פחות מעניינת היא המטרה להגיע למצב בו לא תמיד צריך שמשה קדמית; במכוניות-על פתוחות מהווה הרוח בעיה אמיתית בשל ביצועי המכוניות הללו, ולרוב היא אילוץ לעיצוב מתבקש שלא תמיד מסתדר עם כוונות המשורר או רצון המעצב בפיסול היצירה. בקונספט אוונטאדור J בוחנים בלמבורגיני מבנה חדשני של מיגון רוח המהווה חלק אינטגראלי, כמעט ולא מורגש, של המשך החופה הקדמית. צמד התפיחות לפני הנהג והנוסע מתיימרות להסית את הרוח מעל לראשי הנוסעים ואכן לאפשר מהירויות מפחידות גם ללא גג אבל כדאי לחבוש קסדה. כן, אתם ממש לא רוצים לשבת בלי הגנה על הראש במהירויות של 300 קמ"ש וצפונה, תחומי מחייה בהם החיה הזו אמורה לחיות לא רע. בעצם, לא בטוח בכלל שתרצו לשבת בדבר הזה במהירויות של 300+ קמ"ש, גם עם קסדה...
למבורגיני אוונטאדור J: תחלמו, תחלמו... (וידאו + גלריה)
צילום: מנהל
ומה יעלה בגורל היצירה הייחודית הזו? יש כאן קומבינה; לקוח מאוד עשיר – וכנראה מכובד במיוחד – של למבורגיני מימן את בניית אב הטיפוס הזה, שעולתו אגב עומדת על 2.1 מיליון יורו. בגמר הבדיקות והניסויים היא תעבור לידיו. ייצור סדרתי? ממש לא מתוכנן. בעצם, אם תגענה מספיק הזמנות – מי יודע?...