אלפא רומיאו דיסקו וולאנטה קונספט
סדנת טורינג שנוסדה ב-1926 כבונה מרכבים ופעילה עד היום ברציפות, אחראית לכמה מהיצירות היפות בתעשיית רכב בכלל, לבטח בתעשייה האיטלקית. בין השנים 1952 ל-1954 יצרה אלפא רומיאו בשיתוף הסדנה מספר מכוניות קונספט בתצורת קופה או ספיידר, תחת השם Disco Volante ("צלוחית מעופפת", בתרגום חופשי) כינוי שדבק במכונית בשל נימוסי הכביש שלה עליהן נספר בהמשך. כבסיס מכאני נלקחה אלפא רומיאו 1900 – סדאן ספורטיבית – ממנה הושאלו המנוע, המתלים ומערכות ההיגוי וההילוכים, לא לפני שכולם זוכו לטיפול ושיפור. בטורינג ייצרו – בעזרת מנהרת רוח – מרכב מעוגל, אווירודינמי ויפהיפה שהולבש על שלדת מסבך צינורות קלה וקשיחה. בסה"כ יוצרו מספר אבות-טיפוס בשתי תצורות מרכב – רודסטר פתוחה וקופה, שמזו האחרונה יוצרו שתי גרסאות שונות במקצת האחת מהשנייה. המנוע המשופר (הנפח עלה לכ-2.0 ליטר וההספק עד לכ-160 כ"ס, עם גרסה אחת בה אף הושתל מנוע 3.5 ליטר) אפשר מהירויות של עד 220 קמ"ש, הרבה הודות למרכב האווירודינמי היעיל.
אלפא רומיאו דיסקו וולאנטה – הומאז' לדגם משנות ה-50'
צילום: מנהל
כל דגמי אלפא רומיאו 'דיסקו וולאנטה' הוגדרו כמכוניות קונספט ושימשו לבדיקות וניסויים, מתוך מטרה לתכנן ולייצר את הדור הבא של מכוניות המרוץ דאז. לצער אנשי אלפא וטורינג העיצוב המתקדם – שלווה במראה עוצר נשימה, גם כיום – לא חיפה על שפע בעיות אמינות. גם השליטה במכוניות לא הייתה פשוטה והמהירות הגבוהה שהתאפשרה הודות לתכנון האווירודינמי היעיל לא גובתה ביציבות ועמידה של המכלולים השונים בעומס, מכאן גם הכינוי 'דיסקו וולאנטה'. ניסיונות רבים להשתתף במרוצים נחלו בדרך כלל כישלון, ולמעט מרוץ אחד, לא ממש חשוב, לא קטפה אלפא 'דיסקו וולאנטה' שום ניצחון משמעותי. היחידות הבודדות שיוצרו ושרדו מפוזרות כיום בין כמה מוזיאונים באיטליה וערכן מוערך לכל הפחות בכמיליון עד שני מיליון יורו.

למרות שלא הפכו לסיפור הצלחה או למכונות מרוצים מוצלחות, עיצובן המדהים של גרסאות האלפא רומיאו דיסקו וולאנטה הפכו אותן לנכסי צאן ברזל הן עבור אלפא וסדנת טורינג והן כיצירות אומנות איטלקיות מכובדות. העיצוב המתקדם השפיע על לא מעט יצירות מאוחרות יותר, כאשר אף רבים טוענים כיום שמלקולם סאייר, מעצב יגואר בשעתו, הושפע רבות הן מגרסאות הקופה והן מגרסאות הרודסטר עת עיצוב את היגואר E-טייפ שהושקה ב-1961, מכונית עליה אמר אנזו פרארי כי היא "היפה שאי פעם יוצרה".
אלפא רומיאו דיסקו וולאנטה – הומאז' לדגם משנות ה-50'
צילום: מנהל
סדנת טורינג הפכה בינתיים ל- Touring Superleggeraומחר תציג בז'נבה יצירה משלה המהווה הומאז' לאותה דיסקו וולאנטה מיתולוגית משנות ה-50'. כאמור, אנשי הסדנה אמנם לא יכולים להתהדר בעבר קרבי או הרואי במיוחד של האוריגינל, אך חבל היה לא לנצל את העיצוב והיופי האלמותיים של אותם קונספטים מיוחדים. הדיסקו וולאנטה המודרנית מבוססת על אלפא רומיאו, כמובן – אך הפעם מדובר ב-8C האקזוטית, בכלל זה מנוע ה-V8 בנפח 4.7 ליטר ועם 450 כ"ס. סדנת טורינג עדיין לא פרסמה מפרט טכני, ביצועים או ...מחיר. כן, יהיה מחיר – בכוונת הסדנה להציע כמות מוגבלת של הדיסקו וולאנטה המודרנית, וקל לנחש שחינם זה לא יהיה... מושך תשומת לב – זה בטוח!