מורגן אירו קופה
לאלו מכם שמכירים את חברת מורגן הבריטית, המכונית שבתמונות בוודאי לא תיראה חדשה. היא תיראה כמו עוד ואריאציה של האירו 8 שמלווה אותנו כבר יותר מעשור, שבתורה הייתה אינטרפרטציה מודרנית לפלוס 8 הותיקה, או ל-4/4, שקדמו לה ה-4-4, הפלוס 4 והפלוס 4 פלוס. אבל בואו לא נסתבך עם מתמטיקה ונתמקד בעיקר: מדובר בחתיכת קלאסיקה מודרנית, במלוא מובן המילה.
אז נכון, לא מדובר באמת במכונית חדשה. משפחת האירו, שקיימת עוד מ-2001, הכילה בתחילה את האירו 8, שקיבלה ואריאציה סגורה ומוגבלת בכמות בשם אירומקס, ולאחר מכן גרסת טארגה בשם אירו סופרספורטס. האירו קופה ה"חדשה", אם כן, היא גרסה סגורה חדשה, ללא מספר עותקים מוגבל.
העיצוב, כמו גם המנוע ושאר מאפייני המכונית, נותר כמעט זהה. היא בנויה מאלומיניום ונהנית ממשקל קל במיוחד כתוצאה מכך – 1,180 ק"ג בלבד. המנוע הוא אותו V8 מבית ב.מ.וו בנפח 4.8 ליטר, המספק כאן 367 כ"ס (או 390 כ"ס עם אגזוז ספורט ייעודי). והביצועים מעולים בהתאם: 4.5 שניות ל-100 ו-273 קמ"ש עם תיבה ידנית, ו-4.2 שניות ל-100 קמ"ש (כן, פחות) ומהירות מירבית זהה עם תיבה אוטומטית. יש גם נתונים על צריכת הדלק וזיהום האוויר, אבל לא נשעמם אתכם עם מידע מיותר. וכן, גם המחיר נכנס לקטגוריה הזו, גם אם היו לכם ה-100,000 ליש"ט ויותר שהרכב הזה עתיד לעלות לאחר הצגתו בתערוכת ז'נבה הקרובה, לא הייתם יכולים לקנות אותו בארצנו השחונה...