מקלארן MP4-12C של סדנת הנסיזוכרים את סדנת הנסי האמריקאית? המטורפים מטקסס שלקחו שלדת לוטוס, זרקו עליה 1,200 כ"ס וקראו לזה "הנסי וונום GT"? אז מסתבר שהם נרגעו קצת. אבל רק קצת. הפעם מדובר במכונית-על במלוא מובן המילה – מקלארן MP4-12C החדשה – שקיבלה טיפול מסור ממכונאי הסדנה והפכה ל-HPE800 טווין טורבו, מה שנותן לה את השם המלא המאוד הגיוני: MP4-12C HPE800 Twin Turbo. אהמ.
בכל מקרה, הפעם אין הכפלה של פי 5 ויותר מההספק המקורי, אלא עלייה מינורית בת כ-200 סוסים, מ-592 לקצת מעל 800, כשהדגש הוא שמירה על אמינות מקסימלית של המנוע. בעצם, נשמע שבהנסי אומרים שאנשי מקלארן יכלו להתאמץ קצת יותר עם בניית יחידת ההנעה של המכונית, כיוון שכמעט כל חלק במנוע ובגיר הוחלף בחדש: מערכת יניקת האוויר, מצנן הביניים, מגדשי הטורבו, מערכת הפליטה, ניהול המנוע והדלק, קירור תיבת ההילוכים, המצמד ועוד חלקים רבים הוחלפו במטרה לשפר ביצועים תוך שמירה על אמינות.
בנוסף, יש גם שדרוג לאווירודינאמיקה לשיפור כוח ההצמדה, חישוקים מבית הנסי ושלל תוספות לעיצוב הפנים. מעניין כי הנסי לא מציעה שיפורי מתלים או בלמים, שכן אלו מגיעים מהיצרן כשהם אופטימליים עבור המכונית.
אז אם אתם רוצים שהמקלארן שלכם תהיה ייחודית, אתם כבר יודעים לאן לפנות. ולא, לא שאלנו על המחיר...