שברולט קרוזכאשר רוב האוף מאיץ עם שברולט קרוז מתוך הפניה השמאלית הארוכה אל תוך מסלול הסלאלום החלקלק והמאולתר שנבנה על מה שהיה פעם מגרש הלימוד ביקום, אני יכול להיות רגוע. הרי הנהג הזה, שסיים השנה במקום השני באליפות העולם למכוניות סאלון (WTCC) עם הקרוז, עבר איתה כל כך הרבה ובוודאי קשה למצוא מישהו שמכיר את המכונית יותר ממנו. או שלא? אחרי הכל האם יש בכלל קשר בין הקרוז המשפחתית הזו למכונית המרוץ עימה זכתה שברולט פעמיים באליפות העולם?
אחד על אחד עם רוב האוף, מקבוצת מרוצי הסאלון (WTCC)
צילום: רונן טופלברג
"ברור שזו לא אותה מכונית" מחייך האוף "לי יש מנוע 1.6 ליטר מוגדש עם 300 כ"ס ו-45 קג"מ (לעומת 140 כ"ס ו-20.4 קג"מ של הקרוז טורבו עימה אנחנו נוסעים א.ש.) וכל זה מחובר לתיבה סינקוונסיאלית שדומה למה שיש באופנוע. הבלמים והמתלים מאוד שונים למרות שהמבנה הבסיסי דומה. המכונית שלי מאוד קשיחה כך שאפילו כאן על המגרש הזה יהיה קשה לנסוע עימה. כמובן שבמכונית שלי אין מזגן או מערכת שמע ויש רק מושב אחד, אבל אני בפירוש מרגיש שמשהו בבסיס דומה. כמובן שליכולת ההנדסית של הקבוצה יש השפעה גדולה, אבל שלדת הקרוז מאוד מאוזנת ואני מרגיש זאת גם כאן. למשל, ברור שבקרוז שלי המתלים שונים, אבל מצד שני אנחנו חייבים להשתמש באותן נקודות עיגון מקוריות של הרכב. זה מזכיר לי שעברנו לקרוז מהלאצ'טי (נובירה א.ש.) עימה התחרינו קודם, ניסינו תחילה את המתלים שהיו לנו. הקרוז הייתה מהירה עימם מהלאצ'טי ב-7 קמ"ש באותה פניה. אז זה אומר שהשלדה הבסיסית, או יותר נכון המרכב עדיף".
שברולט לא רק זכתה בתואר, אלא הייתה השנה גם מאוד דומיננטית באליפות, כך שהפער בין שלושת הנהגים שלה היה מאוד קטן. לרוב למשל, היו חסרות רק 3 נקודות כדי ליטול את תואר האליפות בה זכה איבן מולר חברו לקבוצה.
אחד על אחד עם רוב האוף, מקבוצת מרוצי הסאלון (WTCC)
צילום: רונן טופלברג
אז איך שומרים על יחסים טובים בקבוצה?
הבריטי הצנום מחייך בצניעות "ברור שיש ימים שהתחרות מאוד צמודה ואז בסופו של יום ולא לאור המצלמות הדברים הופכים אמוציונאליים וזה טבעי. אבל בסופו של דבר אנחנו מקצוענים. אני לא אגיד לך שאנחנו חברים טובים. אחרי הכל אנחנו מאוד שונים: אלן מנו שוייצרי ואיבן מולר צרפתי והם גם יותר מבוגרים ממני".

ומה יהיה בשנה הבאה?
"אני בסך הכל רוצה לסיים במקום אחד גבוה יותר..."