מזראטי קובנג קונספטהשם קובנג (Kubang) הוצמד ל-SUV של מזראטי כבר ב-2003, עת חשפה החברה-אחות של פרארי את הרעיון שלה לגבי מתחרה ראוי לפורשה קאיין ושות'. אמנם אין כל קשר מכאני או טכנולוגי בין אותו הקונספט מאז לבין הקונספט באותו השם שהושק בספטמבר האחרון בפרנקפורט, אך שניהם חושפים את אותו הרעיון.
והרעיון פשוט וגאוני, כפי שהפורשה קאיין – בין היתר – כבר הוכיח ומוכיח עד היום: יצרניות מכוניות ספורט או מכוניות-על שרוצות להצליח גם בשווקים בהם תשתיות הכבישים גרועות, כדי שישקיעו בכיוון של SUV ראוי שידע להתמודד עם תנאים אלו. כמובן שגם אופנת הקרוסאובר/SUV שטרם נס ליחה לא מזיקה והנה הגענו לרציונל העומד מאחורי השקת SUV עם לוגו מזראטי בחזיתו. זה כמובן עבור כל מי שהרים גבה לשמע צירוף המילים 'מזראטי' ו-SUV', אליהם משתייכים לא מעט חובבי המותג הרואים במשהו שאינו ספורט-סדאן או מכונית ספורט טהורת גזע עם לוגו מזראטי כחילול הקודש... אבל, בכל זאת – צריך הרי להתפרנס, לא?...
בימים אלה מושק הקובנג בפני הציבור האמריקאי במסגרת תערוכת דטרויט. עבור היצרנית מדובר בצעד חשוב שכן ארה"ב היא השוק העיקרי של מותג היוקרה האיטלקי. מזראטי לא שחררו מידע חדש או נוסף על מה שכבר סופר בפרנקפורט ולמעשה ככל הידוע מדובר באותו הקונספט שהוצג מעל לבימות פרנקפורט. ההשקה בדטרויט היא ללא ספק צעד נוסף לקראת הייצור הסדרתי, שייתכן ויתחיל כבר בתחילת 2013. למרות שהפיתוח והעיצוב יבוצעו כולם באיטליה – הייצור צפוי להיערך בארה"ב. וכך הפכה המכונית הזו למזראטי הראשונה שתיוצר מחוץ לאיטליה.
מזראטי קובנג בחשיפה לאמריקה (וידאו)
צילום: מנהל
הקובנג קונספט מ-2003
הקובנג עוצב על ידי לורנצו ראמצ'יאוטי ממרכז העיצוב של מזראטי והפיכתו למכונה נוסעת תתוכנן על ידי אנשי מרכז הפיתוח של מזראטי. הרכב מתבסס על פלטפורמת ג'יפ גרנד צ'ירוקי (שבאופן מעניין משמש גם את מרצדס M קלאס החדש), ויעבור שורה של שדרוגים ושיפורים על-ידי מהנדסי מזראטי בדרך ליצור. נתון מעניין מתייחס למנועים, שכנראה יפותחו במיוחד – ומחדש – עבור הקובנג. אם אכן כך יהיה, אפשר לנחש כי מדובר בדור מנועים חדש במזראטי שישרת דגמים נוספים (כפוף להתאמות נדרשות, מן הסתם) שכן כאחראי לפיתוח מנועי הקובנג מונה פאולו מרטינלי שהוא כיום ראש מחלקת המנועים במזראטי וברזומה שלו 30 שנים בפרארי, מתוכן כמה שנים כאחראי על מנועי הפורמולה 1 של היצרנית בתקופתו של שומאכר כנהג פרארי. יש להניח שהוא יודע את עבודתו כראוי. על כל פנים, המנועים המיועדים לקובנג ייוצרו אצל פרארי במראנלו ובדרכם לקובנג ישודכו אליהם תיבות הילוכים אוטומטיות חדשות עם 8 מהירויות.
מזראטי קובנג בחשיפה לאמריקה (וידאו)
צילום: מנהל
קובנג קונספט החדש
בסה"כ – עוד לפני בוא הקובנג, עליו בונים לא מעט במזראטי – יכולים אנשי החברה-האחות של פרארי להביט מסופקים לאחור ואופטימיים אל העתיד; ב-2011 נרשמה עלייה של 10% במכירות מזראטי בעולם. בארה"ב – השוק העיקרי של מזראטי – נרשמה עלייה של 21% במכירות ובסין – השוק השני בחשיבותו עבור מזראטי (עם פוטנציאל להפוך לראשון בעתיד הלא רחוק מדי) – מדובר בזינוק של 50% במכירות ב-2011 לעומת 2010.