קוניגסג אגרה Rכריסטיאן פון קוניגסג (יליד 1971), האיש (והחזון) מאחוריי יצרן מכוניות העל השוודי, כבר מזמן רכש לעצמו מקום של כבוד בקרב הקבוצה המצומצמת של יצרניי מכוניות-העל. הספיקו לו כמה שנים של תכנון, וביצוע מבריק לא פחות, לרכב הראשון של החברה ה-CCX. ברור שלחזור על הצלחה שכזו בפעם נוספת יכול להיות סוג של מוקש, וודאי כשמדובר ביצרנית קטנה כמו קוניגסג. אבל תסמכו על הברון השוודי, שכבר בגיל 23, הקים את החברה, שיידע לחבר את הכישרון המופלא שלו ואת הניסיון שכבר רכש, לביסוס מעמדו כיצרן קצה מוביל.

את יצירתו האחרונה – האגרה, כבר סקרנו בכמה הזדמנויות בעבר. לבעלי זיכרון חלש רק נזכיר כמה עובדות ממוספרות: מנוע V8 טווין טורבו מרכזי המייצר 1,115 כ"ס בגרסת ה-R (ו-940 כ"ס בגרסה הסטנדרטית, אבל אל תהיו קטנוניים), שמועברים דרך תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמדים לגלגלים האחוריים! אותה תיבה צריכה להסתדר עם יותר מ-122 קג"מ שמנפק המנוע (112 קג"מ בגרסה הסטנדרטית). המשקל היבש עומד על כ-1,330 ק"ג (1,435 ק"ג עם נוזלים). זה מספיק בכדי להביא את המפלצת מעמידה למאה קמ"ש תוך 2.9 שניות, ל-200 קמ"ש, היא צריכה עוד כ-5 שניות בלבד והיא תמשיך להאיץ עד לכ-390 קמ"ש מרביים.
זמן קצר לפני ההצגה הרשמית של הדגם הסדרתי (עד כמה שניתן לקרוא לו סדרתי). מציגה קוניגסג את היכולת של האגרה R קבל עם ועדה. ועל הדרך מזמינה את חבריי ספר השיאים של גינס בשביל לקבל הכרה רשמית. על מה? על זה:
האצה מ-0 קמ"ש ל-300 וחזרה למצב עמידה. בכמה זמן? אז ככה: 300-0 קמ"ש ב-14.53 שניות. 0-300 ב-6.66 שניות.
ובחישוב פשוט: 21:19 שניות מ-0-300-0. מדהים.