רנו פלואנס Z.E. ביקורת על פעולת כרית האוויר של הנהג ובטיחות הצד
רנו כבר לא אלופה בבטיחות. ארגון מבחני הבטיחות האירופי Euro NCAP פרסם סדרת מבחנים חדשה, בהם נכללת גם המכונית החשמלית הראשונה שצפויה להימכר באופן סדרתי בישראל רנו פלואנס Z.E. מתוצאות המבחנים עולה תמונה מדאיגה בנוגע לבטיחות הרכב החשמלי, לאחר שהפלואנס כשלה בהשגת ציון חמישה כוכבים ומציגה ניקוד נמוך בהגנה על מבוגרים. למעשה, מבין 13 המכוניות שנבחנו בסדרה האחרונה, לפלואנס ניתן הניקוד הנמוך ביותר בהגנה על מבוגרים בתאונה חזיתית, ניקוד נמוך בהגנה בפגיעה צדית בעמוד וניקוד כולל נמוך יחסית למקובל כיום. היא איבדה נקודות, בין היתר, בגלל פעולה לקויה של כרית האוויר של הנהג (סוגיה שרנו כבר הבטיחה לבדוק ולתקן). הפלואנס הסתפקה לבסוף בארבעה כוכבים, בין היתר תודות למערכות בטיחות הזוכות במבחנים לניקוד נפרד.
תוצאות הפלואנס החשמלית מעלות סימן שאלה בנוגע לצמד אחיותיה ה"טורקיות", המגאן והפלואנס בנזין המשווקות בישראל. השלוש מיוצרות עבורנו בטורקיה, ולמרות שהמגאן הצרפתית זכתה לציון חמישה כוכבים, עולה השאלה האם ציון זה משקף גם את כלי הרכב המיוצרים בטורקיה בעיקר לשווקים מתפתחים. מלבד בגרסה החשמלית, רנו פלואנס לא נבחנה מעולם במבחן הבטיחות האירופי. יש לציין כי הציון של הפלואנס Z.E לא משקף בהכרח את הקשיים שבפיתוח רכב חשמלי: שברולט וולט זכתה לחמישה כוכבים עם ניקוד גבוה, וכך גם ניסאן ליף החשמלית.
הסינים משתפרים, מיני עם חמישה כוכבים
סדרת המבחנים האחרונה עשויה לשמח את מי שמעוניין לרכוש רכב סיני בתקופה הקרובה. צמד מכוניות סיניות שנבחנו על-ידי ה-Euro NCAP, זכו לציון ארבעה כוכבים שאמנם נחשב לבינוני כיום, אך מהווה שיפור אדיר בהשוואה לביצועים של מכוניות סיניות שנבחנו בעבר. ה-MG 6 שמשווקת כרגע רק בבריטניה (גרסה שונה של ה-550 הנמכרת אצלנו), זכתה לציון גבוה יותר מהפלואנס למשל בהגנה על מבוגרים. ג'ילי אמגרנד EC7 הקומפקטית זכתה לציון מכובד בהגנה על ילדים (80%) ולציון סביר בהגנה על מבוגרים (75%).
בפלח מכוניות המיני, משמח לראות שלוש מצטרפות נוספות לקיה פיקנטו בקבוצת המכוניות עם חמישה כוכבי בטיחות. מדובר למעשה בשלוש הגרסאות של קונצרן פולקסווגן סיאט מי, סקודה סיטיגו ופולקסווגן אפ! שמדורגות עם חמישה כוכבי בטיחות וציונים מכובדים מאוד. פיאט פנדה החדשה, מתחרתן העיקרית, מאכזבת מעט עם ציון טוב בהגנה על מבוגרים אך בינוני מאוד בהגנה על ילדים וכתוצאה מכך רק ארבעה כוכבים (גם מחסור בבקרת יציבות ברוב אירופה פגע בה).
מכוניות נוספות שנבחנו: קיה ריו החדשה הרשימה עם ציון קרוב למושלם בהגנה על מבוגרים ומהגבוהים ביותר בסדרה הנוכחית בהגנה על ילדים, שברולט מאליבו הצטיינה בכל הפרמטרים וכך גם מרצדס B קלאס. מנגד, יגואר XF מתוחת הפנים וג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש זכו לארבעה כוכבים בלבד, ציון נמוך לכלי רכב מודרניים שפונים לפלח שוק הפרימיום-יוקרה.
מבחן בטיחות נובמבר 2011 - התוצאות העיקריות
חמישה כוכבים
- שברולט וולט (על בסיס תוצאות אופל אמפרה)
- שברולט מאליבו החדשה
- מרצדס C קופה
- מרצדס B קלאס החדשה
- קיה ריו החדשה
- פולקסווגן חיפושית החדשה
- פולקסווגן אפ! (כולל סיאט מי וסקודה סיטיגו)
- סובארו XV
- לנד רובר ריינג' רובר אווק
ארבעה כוכבים
- MG 6
- פיאט פנדה החדשה
- ג'ילי אמגרנד EC7
- רנו פלואנס Z.E
- יגואר XF
- ג'יפ גרנד צ'ירוקי