ניסאן פיבו 3
שש שנים אחרי שהציגה לראשונה את הפיבו (Pivo, קיצור של Pivot ובעברית 'סיבוב על ציר') המקורית, ניסאן תציג גרסה שלישית של מכונית התצוגה החשמלית. הפעם, בניגוד לשתי הפיבו הקודמות, הפיבו 3 היא מכונית שגרתית יותר בעיצובה. היא גם לא תוכל לנוע ב-90 מעלות לכיוון הנסיעה כמו קודמותיה.
טוקיו: חשמלית תצוגה ומסחרית חדשות לניסאן
צילום: מנהל
במקום, בניסאן בחרו בהפיכתה לרכב חשמלי עם מנועים בתוך הגלגלים, והיגוי אחורי הפוך שיאפשר יציאה קלה מחניות. לפיבו 3 גם מערכת חנייה אוטונומית, באמצעותה המכונית מאתרת חנייה לבדה וחונה. היא גם חוזרת לנהג באמצעות הזמנתה מהטלפון הסלולרי. מיותר לציין שמערכת מסוג זה אינה חוקית ועדיין רחוקה שנים רבות מיישום.
לפיבו 3 שלושה מושבים, כאשר הנהג יושב במרכב ומעט לפנים. סידור זה מאפשר תא נוסעים קטנטן ואורך מרכב כללי של פחות משלושה מטרים. למרות השם, עיצוב מכונית התצוגה נראה דווקא כהמשך של מכונית תצוגה אחרת לגמרי, הראונד בוקס (Round Box) שניסאן חשפה בשנת 2007. כמו צמד הפיבו שקדמו לה והראונד בוקס, הפיבו 3 לא צפויה להגיע לייצור.
טוקיו: חשמלית תצוגה ומסחרית חדשות לניסאן
צילום: מנהל
וגם מסחרית
לצד הפיבו 3, ניסאן תציג בתערוכת טוקיו שתיערך בסוף החודש גם רכב ארצי הרבה יותר. מדובר במסחרית חדשה בשם NV350, שתופיע בתערוכה כמכונית תצוגה. העיצוב הסופי צפוי להיות כמעט זהה, כולל תא הנוסעים עם בורר ההילוכים הגבוה ושטח ההטענה הנדיב (עד שלושה מטרים עם מושבים מקופלים). ה-NV350 תשווק ביפן החל בקיץ 2012, ועדיין לא ידוע אם יש תוכניות לשווקה בישראל.