מזראטימזראטי אולי לא מהווה איום ממשי בליגת סלון-הפאר, אך היא קנתה לעצמה שם לא רע כ"האלטרנטיבה הייחודית" – בעיקר בתחומי העיצוב, הספורטיביות והשיק. זה טוב ויפה והביא את מכירות המותג לאזור ה-6,000 יחידות בשנה האחרונה, אולם מקבלי ההחלטות מבקשים לשנות נתון זה ובאופן משמעותי. התוכניות מדברות על מכירת לא פחות מ-34,000 מזראטי בשנה כבר מ-2014 כאשר בנוסף לרכב השטח המתוכנן, 20,000 מהן תהיינה מדגם חדש לגמרי – סלון ספורטיבי קטן במקצת ביחס לקוואטרופורטה. מכונית שתמוצב ישירות אל מול הצלחות כמו ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E-קלאס, אודי A6, יגואר XF ושות'.

אין ספק שיש לחובבי הרכב למה לצפות, שכן מזראטי מתאפיינת בתכונות אופי וגנים ספורטיביים, ולפיכך נראה שה"קוואטרופורטה הקטנה" תרים להנחתה בעיקר לגרסאות הקרביות של המתחרות שהוזכרו, יוצאות מחלקות M, AMG, S ו-R, ופחות לגרסאות היברידיות חסכוניות. אבות טיפוס אחדים כבר נצפו בעת ניסויים באירופה ולפי המראה מדובר אכן ב"קוואטרופורטה קטנה", זאת אומרת שבמזראטי משמרים את קו וסגנון העיצוב שאפיין את הלימוזינה הגדולה שלהם, וזה נשמע מבטיח. מהמידע שכבר דלף ממזראטי ידוע כי מתחת לחופה הקדמית יותקן V8 חדש או "מעובד עמוקות" שכנראה כוח סוס לא יהיה משהו שיחסר כאן. בכדי בכל זאת גם להישאר בצד הנכון של התקינות הפוליטית תוצענה גם יחידות כוח מתונות וחסכוניות יותר עם 6 צילינדרים. אין כל מידע נוסף ולגבי יחידות דיזל או היברידיות.

מזראטי ייצרו את ה"בייבי קוואטרופורטה" באולמות הייצור של ברטונה לשעבר. המחיר המיועד אמור להתחיל בכ-60,000 יורו בהחלט תחרותיים. מתי? השיווק מתוכנן להתחיל כבר ב-2013.