לעשרות אלפי האנשים שמגיעים לגני התערוכה מצפה הפתעה מייד בכניסה: שברולט קרוז מוצבת על דוכן, ליד שלט פרסומת ענקי של... שלמה השכרת רכב, המכונית מוצעת על ידי שלמה כפרס שיוגרל בין אלו הרוכשים מעל סכום מסוים בתערוכת הרהיטים. מסתבר שגם החברה המובילה בשוק אינה יכולה להישאר אדישה כשהדולקת בעקבותיה משקיעה מיליוני שקלים בפרסום יריד מכוניות שהיא מארגנת. גם היבואנים לא. חלקם משתתפים ככינור שני בהצגה הגדולה של אלבר, חלקם באים לבקר, לצפות ואולי גם ללמוד. ויש מה לראות. ואיני מתכוון דווקא למכוניות חדשות שזה עתה הגיעו לישראל. נהפוך הוא. כוכבות ה"אוטומניה" הן מכוניות משומשות מליסינג, ממש אלו המוצבות דרך קבע בעשרות מגרשי המכירה של חברות הליסינג הפזורות ברחבי ישראל. והציבור נוהר בהמוניו. אין בידי מנין מדויק של כמות האנשים הגודשת את איזור האוטומניה, אולם לא צריך מידע על מנת לראות שהרבה מאוד של אנשים (כרבבה ליום הערכתי) מגיעים, ומאות ויוצאים משם עם מכונית חדשה (עבורם).

את פני הקהל מקבל מתחם חיצוני גדול של מכוניות משומשות הצבוע בדגלי אלבר, מתחם פנימי בו מוצגות נציגות של היבואנים המשתתפים בשמחה: רנו וניסן, סובארו, בטר פלייס, פיאט, קרייזלר ג'יפ וסוזוקי. באולם פנימי מוצגות חדשות ופופולאריות כגון יונדאי ופורד, הנמכרות במבצעים מיוחדים במסגרת הליסינג הפרטי של אלבר. לצד מכוניות אלו מוצבים עשרות רבות של דוכני מכירות בשורות ארוכות. למרות המספרים הגדולים של המוכרים, נוצרים במהלך היום תורים ארוכים ליד השולחנות, המאורגנים בסדר מופתי באמצעות מספרים ומסכי ענק המפנים את הממתין לשלוחן המתפנה. עוד במתחם אזור משחקים לילדים ודוכן המחלק לקהל הרב שתייה קלה, קרטיבים וכעכים.
לקהל רב זוכה גם דוכן ייעוץ של אוטו. מאות רבות של אנשים השתמשו בשירותיו ביומיים הראשונים כשגם לצידם נוצר תור לא קטן (אבל לא חולקו מספרים...).

למרות שחלק מהמכוניות החדשות, בין אם נמכרות על ידי יבואנים ובין אם על ידי הליסינג הפרטי, נמכרות במבצעים מיוחדים (למשל, גולף 1,600 אוטומטית ב-106,000 שקל), כוכבות האירוע הן המשומשות שכ-200 מהן נמכרו כבר ביום הראשון (לעומת כמעט 100 חדשות).
היום (יום ג'), מתוך חשש מוצדק להצמדות של עם ישראל למקלטי הטלוויזיה בבית, מבטיחים המארגנים מסכי ענק בהן יוקרנו הרגעים המרגשים המציגים את שובו של גלעד שליט לביתו.