טויוטה תתחרה בלה-מאן עם מכונית כלאיים
טויוטה הודיעה על כוונתה לחזור להתחרות במירוץ הלה-מאן, מירוץ הסיבולת היוקרתי בעולם שנערך כל שנה בצרפת מאז 1923. המירוץ, שאורך 24 שעות, נחשב לאחד ממבחני הסיבולת הגדולים ביותר בספורט המוטורי, ומקדם תדמית מצוין ליצרניות הרכב. בין הזוכות הבולטות בו בשנים האחרונות היו אודי ופיג'ו (עם מכוניות דיזל), אך פורשה היא עדיין מחזיקת מספר התארים הגבוה ביותר בתחרות (16). טויוטה השתתפה בלה-מאן לאחרונה בסוף שנות ה-90.
יצרנית הרכב היפנית תנצל את המירוץ בכדי לקדם את טכנולוגיית הכלאיים שלה, במיוחד באירופה שם היא מנסה לשכנע את הקונים לוותר על מנוע דיזל ולשוב לבנזין. מאמץ שלא נושא בינתיים פירות, נוכח ההעדפה הברורה של מרבית אירופה למנועים הצורכים סולר. כמו כן, מכונית הכלאיים החדשה תסייע לטויוטה לבחון טכנולוגיות חדשות לשימוש בשילוב בין בנזין לחשמל, מה שעשוי להשפיע בעתיד גם על מכוניות הכלאיים הסדרתיות.
מכונית המירוץ ההיברידית של טויוטה תוצג בראשית שנה הבאה, ותתחרה כבר במירוץ הלה-מאן הקרוב שיתקיים בהמשך השנה. יהיה מעניין מאוד לראות האם מכונית כלאיים תוכל להתחרות מול מכוניות הדיזל, ששולטות כאמור בספורט היוקרתי בשנים האחרונות.