פרארי פינין סדאןפרארי מעולם לא ייצרה מכוניות סדאן, ולא שהרעיון לא עבר מתישהו בראשי מי מקברניטי היצרן האיטלקי המיתולוגי. ככל שניתן להעריך – היא גם לא תייצר. אבל, בסוף אוקטובר תועלה על בימת המכירה הפומבית של בית המכירות RM Auctions האמריקאי בלונדון פרארי סדאן שיוצרה פעם אחת בלבד על-ידי סדנת פינינפארינה – שותפה וותיקה ועתירת זכויות של פרארי. ה'פרארי פינין קונספט' יוצרה ב-1980 לציון יובל ה-50 של בית עיצוב הרכב האיטלקי פינינפארינה והוצגה כקונספט הרומז כיצד יכולה היתה להיראות סדאן מפוארת (ומהירה) אילו פרארי היתה רוצה לייצר אחת. סרג'יו פינינפארינה, ראש בית העיצוב בשעתו, קרא לקונספט על שם אביו – Battista ‘Pinin’ Farina. אנזו פרארי, על אף שהביע קורת רוח מהסדאן המצודדת, הודיע למען הסר ספק כי "פרארי לעולם לא תייצר סדאן", וכך היה.

במקור לא צוידה ה'פינין' במנוע שכן המטרה לא היתה המשך פיתוח או כיוון של ייצור אלא תצוגה בלבד. לאחר ההשקה בתערוכת טורינו ב-1980 נדד הקונספט בין כמה תערוכות רכב נוספות. רק במעבר לבעליו הנוכחיים הושתל בה מנוע – כפי שתוכננה על ידי פינינפארינה מראש: 12 צילינדרים בתצורת בוקסר בנפח 5.0 ליטר עם 360 כ"ס מה-512. חלקה הקדמי של הפינין התבסס על חלקה הקדמי של ה-400GT שהוגדל ונמתח, כך שמלכתחילה התאים לקליטת מנוע 12 צילינדרים גדול (ל-400 היה מנועV ולא שוכב). מנוע הבוקסר השטוח יותר אפשר יצירת חלק קדמי פחוס ושטוח במיוחד שהוא המרכיב העיקרי בעיצוב הייחודי של הסדאן הגדולה.
פרארי פינין סדאן – האחת והיחידה (גלריה)
צילום: RM Auctions
הפינין הנדירה אינה הפרארי היחידה מרובעת הדלתות אותה ייצרה פינינפארינה. הסדנה יצרה גם 2 גרסאות סדאן על בסיס ה-456 לפי הזמנה מיוחדת של איש עסקים בלגי ומספר גרסאות סטיישן עבור אחיו של הסולטן מבורוני. אלו הואריאציות בעלות 4 הדלתות של פרארי שהן הכי קרובות למקור, כמובן ללא כל קשר לפרארי הרשמית. בנוסף קיימות אי-אלו ואריאציות מייצור ובנייה מחדש עצמיים, על ידי אי-אלו סדנאות או חובבים.
אבל, ייחודה של הפינין בכך שהיא היחידה אי-פעם שתוכננה מן המסד ועד לטפחות כפרארי-סדאן, ולא הוארכה או הותאמה מדגם קיים תוך הארכה והוספת צמד דלתות בלבד.

הפרארי הנדירה שייכת לאוסף ז'אק סוואטרס (Jacques Swaters) הבלגי, איש עסקים, נהג מרוצים ובעל אחד מאוספי פרארי הגדולים וחשובים בעולם, שהלך לעולמו ב-2010. בית המכירות מצפה לקבל בעבור האקזמפלר הנדיר כ-550-650,000 יורו.