טויוטה יאריסבתוך תצוגה שופעת חידושים, הבשורה החשובה מבחינת טויוטה בתערוכת פרנקפורט הייתה בבירור הדור השלישי ליאריס. היא אינה פורצת דרך במראה, למרות שהיא בהחלט מסבירה פנים. ומבפנים היא מציעה מרחב טוב למדי לנוסעים מלפנים ומאחור, ותא מטען גדול יחסית. אבל במבט ראשון, סביבת הנהג נראית פשוטה למדי עם פלסטיק קשיח ובעל תחושה חלולה, ועיצוב הפנים הרבה יותר שגרתי מבעבר.

"אנחנו צריכים לתת ללקוח את מה שהוא רוצה ולהדגיש שאנחנו יפנים", מסביר ראש מחלקת העיצוב של טויוטה, איקירו נגאיה. "הכוונה היא לתת לו תחושה שהוא נמצא מתחת לאותה מטרייה בכל הדגמים שלנו. קל לעשות משהו אגרסיבי שלא קשור ושלא ייזכר כטויוטה, אבל זו לא המטרה שלנו.
"לפעמים אנחנו יוצרים דגמים שנראים שמרניים, אבל אנחנו לא באמת רוצים להגיע לרושם כזה. אנחנו לא רוצים שיגידו עלינו שאנחנו יוצרים מכוניות משעממות. אנחנו עושים מחקרים ובודקים מה הלקוחות רוצים. אבל צריך לזכור שאנחנו חברה גלובאלית, שצריכה לתכנן כמו חנות כלבו. אנחנו צריכים לספק בכל העולם דגמים שהלקוח יאהב, וזה לא פשוט. צריך גם לזכור שיש דגמים שמפורסמים בעולם אפילו יותר מטויוטה, כמו הלנד קרוזר שהוא ממש מותג".
טויוטה רוצה להיפטר מהתדמית השמרנית
צילום: מנהל
טויוטה FT-86, קדימון למכונית ספורט חדשה שהוצג בפרנקפורט
עד כמה חשוב בעיניך העיצוב הסביבתי?
"עיצוב זה דרך לתקשר. זו שפה. עשינו את הפריוס כדי לספר על הבשורה ההיברידית ולהפיץ אותה. בדור הראשון היא הייתה הכי ייצוגית לנושא ולאנשים היה ברור שהיא מכונית כלאיים, יותר מאשר שהיא טויוטה. עכשיו אנחנו מגדילים את המשפחה הזו עם הפריוס+ (גרסת סטיישן אירופית ומקבילה לפריוס v באמריקה), ואנשים מיד מבינים שהיא היברידית וכך הבשורה מופצת בצורה גדולה יותר. אחרי כן אנחנו יכולים להעביר את הסמל של טויוטה לשם, כלומר להכניס את מערכת הכלאיים לתוך כל הדגמים של טויוטה, כי הטכנולוגיה כבר מזוהה איתנו".

עד כמה הייתה לאירופה השפעה בתכנון היאריס?
"יש אצלנו תחרות בין מרכזי העיצוב השונים ואפילו תחרות עם חברות חיצוניות. הדור השלישי של הפריוס מבוסס על הצעה של אירופה למשל. היאריס היא מעין תערובת. הטיפול במשטחים הוא של אירופה, אבל הרעיון הכללי הגיע מיפן".