פיאט דובלו Work Upכולנו מכירים את פיאט דובלו על גרסותיו השונות, אבל לאחרונה חשפה היצרנית אח חדש, טנדר העונה לשם Work Up. הטנדר הפתוח מאחור מבוסס על הדובלו קארגו-וואן נטול החלונות מאחור, כאשר תא הנוסעים מתקצר לכדי צמד מושבים, הכל לטובת משטח הטענה מרווח מאחור. וזה אכן מרווח: אורכו 230 ס"מ ורוחבו 186 ס"מ (ברוטו). גובה הדופן 35 ס"מ וכפי שניתן לראות בתמונות – ניתן לקפל את הדופן לגמרי, לטובת נוחות הטענה ופריקה או לצורך הובלת מטען גדול במעט משטח הארגז. כושר ההעמסה בארגז, אגב, עומד על טונה – המקסימום המותר לפי התקינה האירופאית.

מעצבי פיאט השקיעו לא מעט מחשבה בהנדסת האנוש ובהתאמתו של הדובלו לייעודו החדש. בין היתר מוצעות מדרגות צד השקועות בתוך המרכב מאחורי הדלתות ומדרגה מתקפלת בכל דופן, להקלת עליה וירידה מהארגז. גם ווי קשירה הקבועים ברצפת הארגז יעזרו כאשר יש צורך לקשור את המטען.

היצע המנועים כולל צמד אופציות של דיזלים: 1.3 ליטר עם 90 כ"ס או 1.6 ליטר עם 105 כ"ס שאליהם משודכת מערכת 'עצור וסע' כסטנדרט. אבזור הבטיחות כולל כמובן ABS בקרת יציבות ועוד כאשר כאופציה אפשר לקבל מערכת נגד הידרדרות לאחור במורד.
המחיר: בין כ-16,000 ל-17,000 אירו לגרסאות ה-1.3 ו-1.6 בהתאמה.