בראבוס E קלאס חשמלית
בראבוס תציג בתערוכת פרנקפורט, שתיפתח מחר לעיתונות (וביום שבת לקהל הרחב) צמד מכוניות ידידותיות לסביבה. מי שידועה בעיקר תודות לגרסאות המשופרות (והמזהמות מאוד) של דגמי מרצדס, תתנקה באמצעות צמד מכוניות חדשות על בסיס ה-E קלאס, אחת עם הנעה חשמלית מתקדמת, השנייה עם הנעת כלאיים. שתיהן עשויות להימכר בקרוב במספרים מוגבלים.
חשמלית
ה-E קלאס החשמלית של בראבוס עושה שימוש בארבעה מנועים חשמליים, אחד בתוך כל גלגל. מדובר ברעיון דומה לזה שמיצובישי הציגה לפני מספר שנים, אך לבסוף נזנח לטובת מנוע חשמלי מרכזי (ב-i-MiEV). המנועים החשמליים של בראבוס מספקים 268 כ"ס (430 במצב ספורט) ומומנט מרשים מאוד של 326 קג"מ, פי שלושה מהמומנט של דגם בראבוס החזק ביותר עם מנוע בנזין. הם יוצרים למעשה הנעה כפולה, ומשודכים לתיבת הילוכים עם יחס העברה בודד. כל זה מספיק למיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.9 שניות ומהירות מרבית של 190 קמ"ש (220 במצב ספורט).
בראבוס חושבת על הסביבה עם חשמלית וכלאיים
צילום: מנהל
מנוע חשמלי בכל גלגל
לביצועים הללו מסייע מערך מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 56 קילו-וואט שעה, שיאפשר טווח נסיעה של 350 ק"מ (240 במצב ספורט). טעינה מלאה של המצברים תארוך חמש שעות.
כלאיים
בראבוס תציג גם גרסת כלאיים של ה-E קלאס, שמשלבת בין מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר עם 200 כ"ס (גרסה משודרגת בראבוס של מנוע ה-170 כ"ס של מרצדס), ומומנט של 45.8 קג"מ. יחד עם שני מנועים חשמליים (אחד בכל גלגל אחורי), מערכת הכלאיים תספק 214 כ"ס ומומנט של 163 קג"מ, ותהנה מטווח נסיעה מרבי של 120 ק"מ ללא שימוש בסולר.
את מצברי הליתיום-יון כאן, בקיבולת 18.6 קילו-וואט שעה, ניתן לטעון באמצעות אנרגיית הבלימה או בטעינה משקע (30 דקות משקע טעינה מהירה). מערכת הכלאיים גם משפרת את הביצועים, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות לעומת 8.7 ב-E 220CDI רגילה. בראבוס לא מפרסמת נתון תצרוכת דלק משולב של מכונית הכלאיים.