אודי אורבן קונספט
אודי הציגה בפני עיתונאים באירוע טרום-תערוכה את האורבן קונספט (Urban Concept, רעיון עירוני), מכונית תצוגה חדשה. מדובר במכונית בועה דו-מושבית, ששואבת השראה ממכוניות הבועה הזעירות שנולדו כאמצעי תחבורה עירוני זול ופשוט אחרי מלחמת העולם השנייה. והדימיון הרב ביותר, או ההשראה אם תרצו, מגיע מהמסרשמיט (Messerschmitt), המכונית שייצרה יצרנית המטוסים הגרמנית לאחר שנאסר עליה לייצר מטוסים.
בדומה למסרשמיט, האורבן קונספט היא מכונית קטנטנה (אורך של 322 ס"מ, רוחב של 168 ס"מ וגובה של 119 ס"מ בלבד), ומציעה מקום לשני נוסעים. את מבנה הטנדם של הקלאסית מחליף סידור מושבים מעט שונה, בו מושב הנוסע ממוקם מימין לנהג אך 30 ס"מ לאחור, לשיפור מרווח הכתפיים במרכב הצר. וכמו המסרשמיט, גם לאורבן קונספט יש מנוע אחורי שמניע את הגלגלים האחוריים, אלא שהפעם במקום מנוע שתי פעימות מזהם יש צמד מנועים חשמליים קטנים ומצברי ליתיום-יון.
אודי אורבן קונספט: מסרשמיט מודרנית?
צילום: מנהל
מסרשמיט (צילום: חיים סירי, אספני כלי הרכב הארצישראלים)
המערך החשמלי, עם מצברי 7.1 קילו-וואט שעה וצמד מנועים שמספקים יחד 20 כ"ס ו-4.8 קג"מ, יאפשר טווח נסיעה של 73 ק"מ בממוצע. טעינה מלאה תארוך שעה משקע ביתי (230 וולט), או כ-20 דקות בטעינה מהירה (400 וולט). שימוש בסיבי פחם למרכב, מאפשר משקל עצמי נמוך מאוד של 480 ק"ג, ותודות לכך מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 16.9 שניות. 100 קמ"ש היא גם המהירות המרבית (מוגבלת אלקטרונית) של האורבן קונספט.
אודי אורבן קונספט: מסרשמיט מודרנית?
צילום: מנהל
אודי אורבן קונספט. גג נפתח, אבל בלי חלונות או מזגן
אודי תציג את המכונית בפרנקפורט בשתי גרסאות מרכב, כמו המסרשמיט: אחת פתוחה שמכונה ספיידר ויש לה שמשה קדמית קטנה מלפנים בלי גג (למסרשמיט הפתוחה היה גג בד מתקפל), ודלתות הנפתחות הצידה ולמעלה. גרסה נוספת תהיה קופה עם גג קשיח נפתח אחורה, מה שיאפשר לנסוע עם גג פתוח או סגור (חוויה מפוקפקת בהתחשב בכך שהחלונות לא נפתחים ואין מזגן).