פיג'ו HX1
פיג'ו תחשוף בתערוכת פרנקפורט את ה-HX1, מכונית תצוגה חדשה שלא מיועדת לייצור, אך רומזת על דגם חדש שימוצב מעל פיג'ו 508. פירוש הדבר כי ייתכן והצרפתים יציגו מחליפה ל-607 הכושלת, שיוצרה לכל אורך העשור הקודם וירדה מפס הייצור במהלך שנה שעברה.
לדברי פיג'ו, ה-HX1 נועדה כדי לבחון טכנולוגיות חדשות בכל תחומי הייצור, כולל נושאי פלטפורמות, מודולריות, אבזור, חומרים ויעילות אווירודינמית. זוהי מכונית גדולה, עם אורך של 495 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ וגובה של 137 ס"מ, שמוגדרת על-ידי הצרפתים כמיניוואן גדול לשישה נוסעים. יש לה דלתות הנפתחות קדימה-מעלה מלפנים והפוך-מעלה מאחור, והיא מצוידת בספויילר אחורי מתרומם מעל מהירות של 100 קמ"ש, לשיפור היציבות.
כיאה לתקופה, מכונית התצוגה מצוידת בהנעת כלאיים. וכנהוג בפיג'ו, מדובר במערכת עם מנוע טורבו-דיזל עיקרי, הפעם יחידת 2.2 ליטר עם 204 כ"ס (שהגיעה יחד עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית מה-508 האירופית). המערכת מוסיפה מנוע חשמלי עם 95 כ"ס, ויחד הם מספקים 299 כ"ס ויציעו תצרוכת דלק – תיאורטית כמובן – של 31.2 ק"מ לליטר. מערכת הכלאיים מצוידת במצברי ליתיום-יון אותם ניתן לטעון גם משקע החשמל (בניגוד לדגמים הסדרתיים של פיג'ו), מה שיאפשר טווח נסיעה חשמלי של 30 ק"מ.
ה-HX1 לא מתוכננת כאמור להגיע לייצור, אך בהחלט רומזת לא רק על עיצוב של דגם עתידי, אלא גם על השלב הבא בטכנולוגיית הכלאיים של פיג'ו. היא תוצג בתערוכת פרנקפורט לצד גרסת הכלאיים החדשה של ה-508, עליה סיפרנו לכם לפני בחודש שעבר.