סבסטיאן פטל, אלוף העולם, חזר לעמדת המנצחים על המסלול ההסטורי ורב-ההילה של ספא, כדי לסמן שההגמוניה של רד-בול בסדרה עדיין קיימת. וכאשר מארק וובר, נהגה השני של הקבוצה, מסיים במקום השני ברור שלקבוצת רד-בול היו את כל הסיבות לשמוח.

למירוץ ההיסטורי היו את כל הסיבות להפוך לדרמטי, כאשר מקצי הדירוג סבלו ממזג אוויר הפכפך שהביא לתוצאות מפתיעות. אחת מהן הייתה העובדה שמנצח המירוץ שעבר, ג'נסון באטון, פתח מהמקום ה-13 בגלל אי הבנה עם קבוצתו – מקלארן. הקהל היה צמא להישג של מיכאל שומאכר, שהחל כאן את קריירת הפורמולה 1 שלו לפני שני עשורים, אבל שומאכר פרש כבר בהקפת הדירוג הראשונה כאשר הגלגל האחורי במכוניתו התנתק וגרם למפגש כואב בגדרות. וכך נאלץ האלוף המיתולוגי לפתוח מהמקום האחרון. פטל היה בסופו של דבר המהיר בהקפות הדירוג כאשר הוא מקדים את לואיס המילטון במקלארן.

אבל בזינוק הפתיע ניקו רוזברג שעלה עם המרצדס שלו למקום הראשון. זה החזיק שלוש הקפות כאשר אז עבר אותו פטל שהוביל באופן מעשי מכאן עד לסיום. בהמשך עברו את רוזברג גם פרננדו אלונסו בפרארי והמילטון. ואולם זה האחרון סיים את דרכו בהקפה ה-13 אחרי תאונה קשה כתוצאה מדחיפה של קאמוי קוביאשי בסאובר.
לקראת סיום המירוץ הפך באטון לאיש החם על המסלול. מי שהדרדר בפתיחה למקום ה-20 (אחרי שנאלץ להחליף חרטום) עלה לעשירייה הראשונה והחל מזנב בנהגים, כשלשיאו הוא מגיע בעקיפה על אלונסו ועליה למקום השלישי בו סיים. גם שומאכר הבריק והצליח לטפס אט-אט ובסיום עלה למקום החמישי (אחרי שפתח ב-24) כשבדרך עקף את בן קבוצתו רוזברג. אדריאן סוטיל בפורס אינדיאה סיים שביעי לפני ויטאלי פטרוב ברנו, פיליפה מאסה בפרארי ופסטור מלדונדו בוויליאמס.

גרנד פרי בלגיה, תוצאות המירץ:
1. סבסטיאן פטל, רד-בול
2. מארק וובר, רד בול
3. ג'נסון באטון, מקלארן
4. פרננדו אלונסו, פרארי
5. מיכאל שומאכר, מרצדס
6. ניקו רוזברג, מרצדס
7. אדריאן סוטיל, פורס אינדיאה
8. ויטאלי פטרוב, רנו
9. פיליפה מאסה, פרארי
10. פסטור מלדונדו, וויליאמס

אליפות העולם לנהגים:
1. סבסטיאן פטל, 259 נק'
2. מארק וובר, 167 נק'
3. פרננדו אלונסו, 157 נק'
4. ג'נסון באטון, 149 נק'
5. לואיס המילטון, 146 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. רד-בול, 426 נק'
2. מקלארן, 295 נק'
3. פרארי, 231 נק'
4. מרצדס, 98 נק'
5. רנו, 68 נק'