פורשה 911 קאררה S החדשה
פורשה פרסמה הבוקר (ג') תמונות רשמיות ראשונות של ה-911 החדשה, ומכולן ניתן להתרשם בגלריה משמאל. הדור השישי לאחת ממכוניות הספורט הוותיקות והאהובות בעולם, לא מחולל מהפיכות בעיצוב החיצוני או הפנימי, אבל יציע לא מעט חידושים ושינויים מכניים. מחברת מכשירי תנועה, יבואנית פורשה לישראל, נמסר ל"אוטו" כי ה-911 החדשה תעלה החל מ-875,000 שקל (3,500 שקל פחות מהיום), וכי הזמנות ראשונות כבר התקבלו. מפורשה נמסר כי לאחר השקת המכונית בתערוכת פרנקפורט הקרובה בספטמבר, יחלו מסירות ראשונות בדצמבר השנה.
פורשה 911 החדשה תהנה מבסיס גלגלים ארוך ב-10 ס"מ מבעבר, שיאפשר מרווח ברכיים טוב יותר ליושבים מאחור והתנהגות כביש יציבה יותר, כך על-פי פורשה. ליציבות יסייעו גם סרחי עודף (המרחק מהגלגל לקצה הפגוש בכל צד) קצרים יותר, ומפסק סרן קדמי רחב יותר. מבחינה עיצובית כאמור אין מהפיכות, אבל ה-911 זוכה למראה רענן תודות לשורה של שינויים. הבולט שבהם הוא תא הנוסעים הגדול יותר, אך גם השינויים שבוצעו לפגושים וליחידות התאורה מוחשיים, והמראות ממוקמות כעת על הדלתות.
עכשיו זה רשמי: פורשה 911 החדשה
צילום: מנהל
מכנית, ה-911 תציע כמה בשורות. הגדולה שבהן היא משקל עצמי נמוך יותר בעד 45 ק"ג תודות לשימוש נרחב באלומיניום, היגוי אלקטרו-מכני, מערכת עצור-סע לחסכון בדלק ותיבת שבעה הילוכים ידנית ראשונה מסוגה ברכב פרטי. מאחורי הסרן האחורי יוצעו בשלב הראשון שני מנועים, 3.4 ליטר עם 350 כ"ס בקאררה (במקום 3.6 ליטר עם 345 כ"ס בדור הקודם), או 3.8 ליטר עם 400 כ"ס בקאררה S (במקום 3.8 ליטר עם 385 כ"ס בעבר).
המנועים החדשים יאפשרו ביצועים טובים מבעבר, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.6 שניות (4.7 בדור הקודם) עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. שימוש בבקרת הזינוק תאפשר מיאוץ מהיר עוד יותר בתוך 4.4 שניות. הקאררה S תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות (4.1 עם בקרת זינוק), לעומת 4.5 בעבר. בשני המקרים נרשם גם שיפור בתצרוכת הדלק, עם נתון של 12.2 ק"מ לליטר בממוצע בקאררה (לעומת 10.2 בעבר, שיפור של 16%) ו-11.5 ק"מ לליטר בקאררה S (לעומת 9.8 בעבר, שיפור של 14%).