סוכן הונדה מתוסכל, גרסת ניסאן (מתוך הסרטון)
מכה מתחת לחגורה? בניסאן ככל הנראה הגיעו למסקנה שאפשר להסיר את הכפפות אפילו בכל מה שנוגע לאסון הטבע הקשה שפקד את יפן במרץ, אחרת קשה להסביר את החלטת השלוחה האמריקנית של היצרנית לתקוף חזיתית את טויוטה והונדה בגלל בעיות האספקה מהן הן סובלות.
 
בקמפיין פרסומי חדש שיצא לדרך באמריקה, ניסאן מדגישה כי לה יש מלאי זמין של מכוניות חדשות, בניגוד ליצרניות רכב אחרות המשווקות באמריקה. הסרטון לא נוקב בשמה של יצרנית רכב מסוימת, אבל מציג בבירור שחקן המדמה סוכן מתוסכל של הונדה, המסתיר שלט של החברה.
 
יצרניות הרכב היפניות, ובמיוחד הגדולות שבהן, סובלות ממחסור בכלי רכב חדשים בגלל הירידה בייצור מכוניות ביפן בחודשים שלאחר האסון. למרות שמרביתן כבר חזרו לייצור מלא או כמעט מלא, עדיין נרשמים זמני המתנה ארוכים יחסית, אותם מקווה ניסאן לנצל באמצעות הקמפיין החדש.
 
זוהי אינה הפעם הראשונה בה ניסאן נוקטת באסטרטגיית שיווק אגרסיבית באמריקה. בחודש מאי השנה היצרנית העלתה קמפיין בו שברולט וולט מוצגת כרכב מזהם באמצעות השוואתה לשורה של מכשירים מזהמים, בעוד שניסאן ליף מוצגת כידידותית לסביבה. באופן אירוני, ניסאן סובלת מאז השקת הליף מאספקה בעייתית, וזמני המתנה ארוכים מאוד שכבר הכעיסו לא מעט לקוחות.