מנכ"ל פולקסווגן, מרטין וינטרקורן עם השחקנית לוסי לו. שוב מפריך שמועות?
מנכ"ל פולקסווגן, מרטין וינטרקורן, צוטט בעיתונות הגרמנית בהתייחסות לאפשרות שג'נרל מוטורס תמכור את אופל, ועורר את חמתם של בכירי היצרנית המתחרה. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי וינטרקורן העריך שלג'נרל מוטורס יהיה קל יותר למכור את אופל לסינים מאשר ליונדאי, שכבר הכחישה כוונה לקנות את המותג, וספג תגובה חריפה של אופל, שאמרה כי דבריו "ממשיכים דפוס מצער של הפצת ספקולציות".
העיתונות הגרמנית רעשה לפני חודש, בעקבות פרסומים לפיהם בג'נרל מוטורס החזירו לשולחן הדיונים את האפשרות למכור את מותג אופל. זאת, עקב ההפסדים הגבוהים אותם הוא מציג, למרות השקת דגמים חדשים כמו אופל אסטרה ואופל אינסיגניה. מאז שהשמועות פורסמו, ג'נרל מוטורס מסרבת להתייחס לאפשרות זו, ותגובותיה הרשמיות היו שהיא אינה מעוניינת לעסוק בשמועות וספקולציות.
עם זאת, השמועות הובילו לכך שמנכ"ל ג'נרל מוטורס, דניאל אקרסון, מראשוני התומכים במכירת המותג עוד טרם נבחר לתפקיד המנכ"ל, שוחח עם מנכ"ל אופל וציין בפניו כי אין כוונה למכור את המותג. אלא שגם זאת רק לפי השמועות, שכן בג'נרל מוטורס סירבו גם אז להוציא הכחשה רשמית וברורה לדיווחים בגרמניה. גם יו"ר אופל, ניק ריילי, ששוחח עם מועצת המנהלים המפקחת של החברה, הביע שביעות רצון מהתקדמות תוכנית ההתייעלות אך לא סיפק הכחשה ברורה לשמועות.
יש לציין כי המהלך של וינטרקורן, שטוען להגנתו שפשוט הגיב לשאלת עיתונאי, הוא צעד אסטרטגי בו נוקטת פולקסווגן לאחרונה בכדי לפגוע בתדמית מתחרותיה. לפני מספר חודשים, היצרנית הפיצה שמועות דומות בנוגע לאלפא רומיאו, ולכוונה לכאורה של קונצרן פיאט למכור אותה לידי פולקסווגן. דברים אלו הובילו לתגובה חריגה בחריפותה של מנכ"ל פיאט. חוסר ודאות בנוגע לבעלות על יצרנית רכב מערער את בטחון הקונים בעתיד המותג, ועשוי גם לפגוע בערך המניות.