שברולט קרוז. האמריקנים יקנו דיזל?
האם האמריקנים יתחילו לרכוש בקרוב שברולט קרוז עם מנוע דיזל? כך עולה ממידע שהודלף לסוכנות הידיעות AP, שמדווחת על כך שבג'נרל מוטורס שוקלים להוסיף למבחר מנועי הקרוז באמריקה גם מנוע הצורך סולר.
תשתית התדלוק בסולר באמריקה איננה מפותחת כמו בישראל או באירופה, והביקוש שם מתרכז בעיקר סביב משאיות בינוניות וגדולות. זאת, עקב זיהום האוויר הגבוה יותר של מנועי דיזל בהשוואה לבנזין, שפולטים שורה של חלקיקים שלא קיימים בתוצרי הפליטה של מנוע בנזין. עובדה זו גורמת לכך שעלותם באמריקה תהיה גבוהה, ועד לפני שנים אחדות אף נאסרו לשימוש בכמה מדינות בגלל הזיהום.
אלא שמגמה זו הולכת ומשתנה, והאמריקנים לומדים להכיר בתועלת של מנועי הדיזל מבחינת חסכון בדלק, ובמנועים המודרניים גם בחסכון בפליטת פחמן דו-חמצני. מספר יצרניות כבר השיקו מנועי דיזל, בעיקר הגרמניות דוגמת מרצדס וקונצרן פולקסווגן.
כעת נראה שבג'נרל מוטורס שוקלים לשווק שברולט קרוז דיזל גם באמריקה, ככל הנראה במתכונת דומה לזו שכבר מוצעת באירופה. שם לקרוז יש מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר, המוצע בשלושה הספקים: 125, 150 או 163 כ"ס, כאשר רק לאחרונה יש אופציה לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. מנוע זה יצטרך לעבור התאמות לתקינה האמריקנית, ולפי המידע שדלף לא צפוי להגיע לארה"ב לפני 2013.