שברולט וולט
ההאצה הכל כך שקטה ואחידה מסל"ד אפסי, אולי מסגירה את הסוד החשמלי אך אינה מפתיעה אותי, לדברים כאלה הרי קל להסתגל. אחרי שאנשי הג'נרל מבטיחים לי תחושות של V6 עם 250 כ"ס, היא אולי אפילו מרגישה קצת רגועה מדי. מצד שני, בזמן הקצר שהותירו לי להיכרות עם המכונית הדבר הראשון אליו קשה לי קצת להתרגל זו סביבת הנהג ובייחוד התצוגה הדיגיטאלית על שני המסכים; מיתוג מגע אשר חסר תחושה לחצנית ובורר מיוחד שמראה את מיקומו רק על המחוונים. אפילו כדור "הבדולח" המחנך לנהיגה חסכונית שותף לגניבת תשומת הלב. כשהוא למעלה זה אומר שאני מאיץ מדי וכשהוא למטה בולם מדי – ובקיצור, גורם לי להסתכל עליו יותר מדי. באופן די ברור ואולי כשיעור שנלמד מטויוטה פריוס, שברולט בפירוש ניסו להקנות כאן חווית נהיגה שונה דרך המחוונים. האם הם לא ניסו יותר מדי?
שברולט וולט: נהיגת התרשמות
צילום: תומר פדר, יצרן
אנחנו לא נוטים לרוץ ולספר לכם על דקות נהיגה ספורות אלא אם כן זה קורה לנו עם מכונית ממש חשובה ומדוברת. שברולט וולט עונה להגדרה הזו. המכונית החשמלית של ג'נרל מוטורס, אשר מצוידת במאריך טווח כבר נמכרת בארצות הברית ואלינו היא הגיעה למטרות בחינה לקראת תחילת השיווק בשנה הבאה. להזכירכם מדובר במכונית חזקה יחסית לז'אנר כאשר המנוע החשמלי מייצר 150 כ"ס ומומנט של 37 קג"מ (לשם השוואה, מדובר במומנט הדומה לזה שבקאמרו). מנוע הבנזין, שמשמש לרוב לשם טעינה (אך לפעמים גם לסיוע בתנועה) הוא ה-1.4 ליטר המוכר של הג'נרל אשר משרת את שברולט קרוז בגרסתו המוגדשת. כאן ללא סיוע אווירי, הוא מייצר 86 כ"ס. הטווח החשמלי שלה נע בין 40 ל-60 ק"מ שהוא – כך מאמינים אנשי שברולט – מרחק שיהיה מספק עבור רוב הלקוחות ביום-יום. אם צריך יותר, יש את מנוע הבנזין המספק 480 ק"מ נוספים. לדברי אנשי UMI, הטווח החשמלי הוא כה מספק עד שלקוחות רבים בארצות הברית מלאו את מיכל הדלק, שנפחו 35 ליטר, רק פעמיים בחצי שנה. הם גם מספרים שמנוע הבנזין יופעל אוטומטית פעם בשישה שבועות גם כדי לשרוף דלק וגם כדי לשמן את מכלוליו. עד כדי כך הוא לא יהיה בשימוש רב.
שברולט וולט: נהיגת התרשמות
צילום: תומר פדר, יצרן
כאמור המכונית עדיין בשלבי מבחן ולכן נערכה ההדגמה במגרש סגור אם כי גדול למדי. הוולט שמחכה לנו שם מפתיעה עם מראה ייחודי שמצליח להראות שייך למשפחת שברולט ועדיין יותר מושך ואפילו ספורטיבי.
שנייה אחרי פתיחת הדלת יגלו וותיקי הקרוז באופן די מיידי כמה מרכיבים דומים בתוך תא הנוסעים, לא מפתיע הרי המכוניות נשענות על אותה פלטפורמה ובכל זאת תא הנוסעים מצליח לייצר חוויה שונה. אולי קצת שונה מדי, בייחוד כאשר אין לי מספיק זמן להתרגל לשלל הפקדים.

לחיצה על הבלם, ונגיעה במתג ההתנעה מעירה לחיים את המחוונים הססגוניים, אבל כרגיל ברכב חשמלי רק נגיעה מצערת מביאה שינוי תנועתי. שברולט וולט שאמורה לזנק ל-96 ב-9 ש' מרגישה זריזה יחסית והעובדה שהיא אולי אינה מרגישה שרירית במיוחד קשורה להילוך הבודד שיש לה (כמו לרוב המכוניות החשמליות) ולשקט...
בכל מקרה, יללות הצמיגים הירוקים הייחודיים ובקרת היציבות מספרים שהמומנט אכן מאתגר את יכולת חיבוק של הגומי. מיקום המצברים ב"תעלת הכוח" שעוברת במרכז הרכב מצופפת את הרכב, גוזלת את מקום הנוסע במרכז המושב האחורי וגם אפשרות לפיצול של מערכת המיזוג, אבל מביאה לריכוז משקל באמצע המרכב. לפחות על מסלול הסלאלום המאולתר שייצרו לנו אנשי היבואן נראה היה שהיא מייצרת התנהגות מאוזנת עם תגובות נכונות להגה הקל. הבלמים דורשים הסתגלות קלה. בכל משך ההכרות מנוע הבנזין לא נדרש להתעורר והתחושה הייתה שקטה ושלמה למדי.
שברולט וולט: נהיגת התרשמות
צילום: תומר פדר, יצרן
בקרוב אצלכם?
תחילת השיווק המעשי ללקוחות בישראל יתרחש באמצע שנת 2012 והמחיר המשוער נע סביב 200,000 שקלים. בנוסף הרכב מגיע עם ערכת "ניהול טעינה" ביתית שמייתרת את השימוש בעמדות הטעינה של בטר פלייס, ו-8 שנות אחריות או 160,000 ק"מ למצברים ולמכלולי ההינע החשמליים.
ההיכרות הראשונית רומזת שלא קשה להסתגל לוולט החדשנית, ושהיא אכן מייצרת חוויה ייחודית. המחיר הגבוה והמקום לארבעה בלבד יהפוך אותה בוודאי למכונית נישה, אך אין ספק שמדובר בסנונית ראשונה לטרנד שהולך לשנות את פני שוק הרכב המקומי.