בכירי מחלקת המסחריות בפולקסווגן ועיריית האנובר בעת ההכרזה על פרויקט הקאדי החשמליתיצרניות רכב רבות – בעיקר באירופה – מאמינות כי המהפכה החשמלית אצל כלי הרכב תתחיל ותמונף באמצעות כלי רכב לשימושים מוניציפאליים, מכוניות מסחריות וכלי רכב בשירות הציבור. בפולקסווגן לא חושבים אחרת ולאחרונה השיקו פרויקט רחב היקף במשותף עם עיריית האנובר שבגרמניה, במסגרתו יסופקו על-פי הערכות עשרות אם לא מאות פולקסווגן קאדי חשמליים (כמויות לא נמסרו באופן רשמי). מדובר, כפי שהגדיר זאת בכיר בפולקסווגן, "במיזם המשותף שיערוך שנתיים במסגרתו יסופקו דגמי קאדי חשמליים לאגפים רבים בעירייה הנדרשים לנוע בכל חלקי העיר".

הקאדי החשמלי מבוסס כמובן על הקאדי המוכר אך מצויד בצבר סוללות ומנוע חשמלי להנעתו, אודותיהם לא נמסרו כל פרטים, למעט טווח הנסיעה בין טעינות העומד על 110 ק"מ. נפח ההטענה של הקאדי החשמלי עומד על 4.2 מ"ק ומשקל ההטענה המרבי הוא 500 ק"ג.

בפולקסווגן ובעיריית האנובר ניתחו ניתוח מעמיק את צורכי העירייה מצי כלי הרכב המוניציפאליים והשירותיים שלהם וגילו תגליות מפתיעות. מסתבר כי בשל אופי התנועה בעיר הצפופה, ריבוי העצירות בשל צורכי העבודה והרימזור ומהירות הנסיעה הכפויה בשל התנועה הצפופה הביאו לממוצע של כ-50 ק"מ נסיעה ביום במהירות ממוצעת של 5 קמ"ש ולצריכת דלק ממוצעת (יש לציין שרוב המכוניות מוזנות סולר) של פחות מ-3 ק"מ לליטר! בהחלט לא שיא היעילות מהבחינה הכלכלית ולבטח שלא נוסחה מומלצת מן ההיבט הסביבתי ופליטת המזהמים. בהאנובר הדגישו כי היעד הוא חיסכון משמעותי בהוצאות לצי הרכב העירוני וכי מדובר ב"פרויקט מתגלגל" שבמהלכו יבוצעו ניסויים, שינויים ושיפורים בהתאם לדרישות.

בפולקסווגן מקווים להשיק כבר בתוך שנתיים גרסה סדרתית של קאדי חשמלית, לצד מכוניות מסחריות נוספות – במקביל למיאוץ החימוש שכבר מתנהל באגף מכוניות המיני.