וולוו תחל בחודשים הקרובים בניסוי דינמי של מערכת חדשה לשיפור הביצועים וחסכון בדלק. המערכת, גל תנופה מסוג KERS (ר"ת של Kinetic Energy Recovery System, מערכת קינטית לאגירת אנרגיה), מפותחת בהשראת עולם מירוצי המכוניות ועשויה להגיע לדגמים סדרתיים בתוך שנים ספורות.
גל התנופה החדש יותקן בסרן האחורי במכוניות הנעה קדמית, ויניע את הגלגלים האחוריים בסיוע תיבת הילוכים שהותאמה לפעולתו. גל התנופה אוגר את אנרגיית הבלימה באמצעות סיבוב במהירות של עד 60,000 סל"ד, ועושה בה שימוש להאצת המכונית מעמידה או בתנועה במקום מנוע הבעירה הפנימית או בנוסף לו. לפי וולוו המערכת, שמפותחת יחד עם ספקית החלפים SKF ובמימון רשות האנרגיה השוודית, תהיה יעילה במיוחד בתנועה צפופה ובנסיעה עירונית, שם נדרשות בלימות והאצות רבות ברצף.
לפי הערכות וולוו, גל התנופה החדש יוכל לספק 80 כ"ס ולשפר בכך את כושר ההאצה של המכונית באופן משמעותי. יתרון חשוב יותר יהיה החסכון בדלק, כשכאן מעריכים השוודים שמכונית שמצוידת במערכת תצרוך 20% פחות דלק מרכב רגיל. גל התנופה מיוצר מסיבי פחם, משקלו כשישה ק"ג וקוטרו 20 ס"מ בלבד, מה שהופך את המערכת לקומפקטית, זולה וקלה יחסית למערכות כלאיים – כך על-פי בדיקות וולוו.