פיאט 500 EV
או שמישהו טעה קצת במספרים או שההוצאה תוכננה מראש תחת סעיף "שיווק ויחסי ציבור", אבל העובדה שקרייזלר-פיאט עומדת להפסיד 10,000$ על כל פיאט 500 חשמלית שתמכור נשמעת הזויה במקצת. נתונים אלו נמסרו על-ידי יו"ר קרייזלר-פיאט סרג'יו מארצ'יונה בכבודו ובעצמו (פיאט מחזיקה בינתיים 25% מקרייזלר).
נתון מוזר זה מלווה בהבטחה שהוא לא ירפה את ידי קרייזלר מלייצר את ה-500 החשמלית שהוצגה לראשונה בתערוכת דטרויט בינואר 2010 עם הבטחה להגיע לייצור סדרתי מוגבל בתחילת 2012. למעשה מדובר בפרויקט של קרייזלר-ארה"ב שיתבסס על הפיאט 500, מיועד לשוק האמריקני תחילה ונועד להתחרות במכוניות חשמליות קטנות מבית המתחרות.

"המספרים של כלי הרכב החשמליים פשוט עדיין לא מסתדרים" אמר מרצ'יונה בהקשר זה. "למרות מחיר מכירה הגבוה פי שלוש מגרסה בעלת מנוע בעירה פנימית קונבנציונאלי, קרייזלר תפסיד 10,000$ עם כל פיאט 500 EV שתימכר". פיאט 500 רגילה, מוזנת בנזין, תעלה בארה"ב החל בכ-15,500$. מחיר הגרסה החשמלית עוד לא ידוע והערכות מדברות על טווח שנע בין 32-45,000$ גבוהים פי כמה.

על פי ההסכם בין קרייזלר לפיאט, קרייזלר היא זו שתייצר את הפיאט 500 עבור השוק האמריקני, בכלל זה גרסה חשמלית כאשר כל הרווחים – או ההפסדים – מהמכירות שם יישארו בידי קרייזלר. אבל אל דאגה, כנראה שלמרות ההפסדים קרייזלר לא תפשוט את הרגל בשל ה-500 החשמלית, שכן בכוונתה לייצר "מספר נמוך" של פיאט 500EV, לבטח בשלב הראשון. אגב, נשיא קרייזלר-פיאט צופה גם שמצב זה לא ישתנה עם תחילת שיווק ה-500 החשמלית מתוצרת קרייזלר באירופה, מהלך שמתוכנן להתחיל ב-2013 עם השלמת מערך הייצור למכונית במפעל קרייזלר שבמכסיקו.

ושוב מסתבר כי למרות התנופה העולמית, מיליוני המילים הנכתבות על כך וסכומי העתק המושקעים בפיתוח טכנולוגיות חשמליות בכלי רכב – אנו עוד רחוקים מלראות מכונית חשמלית בכל פינה, מחליפה את הטכנולוגיה הוותיקה של מנוע הבעירה הפנימית. זה יגיע, אבל זה ייקח עוד זמן...