פיג'ו. צנחה באירופה ב-18%
שוק הרכב האירופי ממשיך להתכווץ, והקונצרנים הצרפתיים PSA (פיג'ו-סיטרואן) ורנו הם הסובלים העיקריים. זאת, כחלק ממגמה שהופכת כבר לשגרה: ירידה בהיקף רכישת רכב חדש באירופה, שהחלה בשנת 2008 ונמשכת מאז ללא הפסקה.
בחודש אפריל, הרביעי מאז הפסיק הממשל הצרפתי את תוכנית הגריטה (מכירת רכב ישן למדינה בתמורה לזיכוי ברכישת רכב חדש), פיג'ו-סיטרואן רושמת צניחה של 18% במכירות הרכב באירופה, לרמה של פחות מ-133,000 מכוניות משני מותגיה. יריבתה הביתית רנו רושמת מכירות של פחות מ-106,000 יחידות (לא כולל ניסאן), ירידה של 13% לעומת החודש המקביל אשתקד.
ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי מכירות הרכב של כלל המותגים באירופה מציגות ירידה גם באפריל, חודש 12 של ירידות מתוך 13 החודשים האחרונים. באפריל נרשמו 1.13 מיליון מכוניות חדשות, ירידה של 3.8% בהשוואה לנתוני אפריל 2010. ומראשית 2011, עומדת הירידה של 2.4%, ומצביעה על כך שככל הנראה גם שנת 2011 כולה תהיה שנת ירידות. בשנה שעברה, נמכרו באירופה 13.8 מיליון מכוניות חדשות, ירידה של כמעט 14% בהשוואה לשנת 2007, שגם הייתה האחרונה בה נרשמה עלייה במכירות לעומת שנים קודמות.
אבל לא הכל שחור בשוק האירופי. פולקסווגן, שמתיימרת להפוך ליצרנית הרכב הגדולה בעולם, וכבר מחזיקה בתואר הגדולה באירופה, רשמה באפריל צמיחה נאה של 3.7% ל-276,002 יחידות מכלל מותגיה. לכך סייע שוק הבית שלה (גרמניה), שהוא גם שוק הרכב הגדול ביותר במערב אירופה ושצמח באפריל ב-2.6%.