יגואר C-X75
יגואר הודיעה במפתיע על כוונתה להביא לייצור את ה-C-X75, מכונית העל מתערוכת פריז. למי שלא זוכר, נציין כי לכבוד 75 שנים להקמת יגואר, היצרנית הבריטית הציגה בספטמבר 2010 מכונית תצוגה מרשימה, עם עיצוב חללי שמזכיר גם דגמים מהיסטוריית היצרנית. בתחילה לא הייתה כוונה לייצור, אך מימון שהעניקה בעלת הבית החדשה יחסית (טאטא ההודית) ושיתוף פעולה עם קבוצת הפורמולה 1 וויליאמס, איפשרו את הבאתה לייצור.
המכונית החדשה תיוצר במהדורה מוגבלת של 250 יחידות, ומחירה יעמוד על בין 700 ל-900 אלף פאונד, שהם בין ארבעה לחמישה מיליון שקלים לפני מסים, או עד עשרה מיליון שקלים כולל התרומה לקופת משרד האוצר. למחיר הגבוה אחראים, מלבד הייצור המוגבל, גם החומרים האקזוטיים והטכנולוגיה המתקדמת בהם תצויד ה-C-X75 (שם זמני). עיצוב הדגם הסדרתי צפוי להיות דומה עד זהה למכונית התצוגה, אם כי תא הנוסעים יהיה שגרתי יותר.
מיגואר נמסר כי המכונית תעשה שימוש במרכב סיבי פחם, ותצויד במנוע בנזין שישודך לצמד מנועים חשמליים. מגזין "אוטוקאר" יודע לדווח כי היצרנית ככל הנראה תעשה שימוש בגרסה מיועדת לכביש של מנוע ה-1.6 ליטר שוויליאמס תציג למכונית הפורמולה 1 שלה, במסגרת התקנות שייכנסו לתוקף באליפות היוקרתית בשנת 2013. מנוע זה, שיהיה מוגדש טורבו, יפיק למעלה מ-500 כ"ס וימוקם במרכז מאחורי המושבים.
הפתעה: יגואר C-X75 תגיע לייצור סדרתי
צילום: מנהל
בנוסף, ה-C-X75 תצויד כאמור בשני מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור - מה שייצור הנעה כפולה ויאפשר טווח נסיעה של יותר מ-50 ק"מ ללא בנזין. המכונית, שתצויד במצברי ליתיום-יון, תוכל להאיץ מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך פחות משלוש שניות, ל-160 קמ"ש בפחות משש שניות ולמהירות מרבית של יותר מ-320 קמ"ש. תצרוכת הדלק שלה תהיה נמוכה מאוד, כפי שרומז נתון פליטת הפחמן דו-חמצני אותו מספקת יגואר: 99 גרם לק"מ, פחות ממרבית מכוניות הסופרמיני המשווקת בישראל.
שיווק ה-C-X75 צפוי להתחיל בשנת 2013. היא תוצע גם בגרסה המותאמת לימי מסלול, וייתכן כי חלק מהמכוניות יוצעו בשלב מאוחר יותר עם מנועי טורבינה כמו מכונית התצוגה, במקום מנוע ה-1.6 ליטר ארבעה צילינדרים ה"שגרתי".