התאורה בפעולהבעית האור בשטח מוכרת לכל מטייל. לא משנה אם הוא מגיע אל מחנה הלילה ברכב או ברגל, החושך תמיד מפריע לחתוך את הסלט כמו שצריך או סתם להתארגן ללילה. וכשיש בעיה – יש פתרונות, חלקם טובים יותר חלקם פחות, וזו גם מהות ה-"outled" שנמסר לנו לבדיקה: תאורת שטח.

תאור המוצר: גרילנדה באורך עשרה מטרים, הכוללת חמישה גופי תאורה. כל אחד מהם כולל ארבעה לדים, בהספק כולל של 1.8 וואט. הגרילנדה כוללת חיבור למצת רכב וחיבור לסוללת 9V, והיצרנית מצהירה על עמידות בלחות וזעזועים. מחיר לצרכן – 200-180 שקל.

התרשמות הבוחנים: מדובר במוצר קומפקטי יחסית לאורך הכבל, בזכות השימוש בכבל דק יחסית – נגזרת צריכת החשמל הנמוכה של הלדים – ואריזת הלדים השטוחה. הנורות ארוזות במארזים רבועים וקשיחים, שנוטים להסתבך בחוט בזמן הפתיחה – לא סיפור גדול, רק דורש תשומת לב. מארזי הלדים הם כיווניים – מאירים רק לצד אחד, מה שיוצר פיזור אור לא אחיד. קשה לשלוט בכיוון האור בגלל החוט הגמיש.
שני החיבורים המסופקים נותנים גמישות תפעולית רבה – אם מטיילים עם רכב, מחברים את הגרילנדה למצית והחוט ארוך מספיק כדי להאיר שולחן פיקניק סמוך או את אזור האוהל (וצריכת החשמל האפסית לא מעיקה על המצבר). אם מטיילים רגלית, אפשר לסחוב בקלות סוללת 9V קומפקטית שתספיק לערב שלם. אגב, הלדים מוכנים לעבוד בטווח מתחים רחב (בבדיקה נבדק התחום שבין 4.5V ל-12V), כך שאפשר עם קצת חוש טכני לאלתר להם חיבורים למגוון מקורות מתח – למשל מארזי סוללות נטענות, שזמינות וזולות יותר מסוללות 9V. רק צריך לשים לב שעוצמת האור תלויה במתח.

עם סוללת 9V הגרילנדה מספקת רמת תאורה שתספיק לארגון ארוחת ערב או תיקון תקלה ברכב. העובדה שיחידות האור לא כוללות רפלקטור, עוזרת ליצור פיזור אור אחיד ורך, וחמשת גופי התאורה מאפשרים לכסות שטח גדול ושימושי. המוצר משאיר רושם עמיד בהחלט, ונראה שישרוד בלי פגע חיים בארגז פעולה או בכיס צדדי בתיק טיולים, והמשיך לעבוד גם כשחלק מגופי התאורה נטבלו במים.

פסק הדין: מוצר שימושי בהחלט, קומפקטי ועמיד, הממלא את המטרה המוצהרת – הארת מחנה לילה בשטח. מחירו לא זניח, אך בהשוואה לחלופות – תאורות חירום או פנסי ראש – המחיר סביר, וההתאמה למשימה טובה יותר בזכות פיזור האור האחיד יחסית. יחד עם זאת, ניכר כי מדובר במוצר בוסרי, פרי יוזמה מקומית, נטול גימור או עיצוב. אנשי הפרקטיקה יהנו ממנו, חובבי הגאדג'טים יעקמו את האף.