קרייזלר. בכיוון הנכון
קרייזלר מדווחת על רווח נקי ראשון מאז פשטה רגל ביוני 2009 וחולצה על-ידי כספי ציבור וקונצרן פיאט. יצרנית הרכב האמריקנית השלישית בגודלה הרוויחה 116 מיליון דולר (392 מיליון שקל) ברבעון הראשון של השנה, בהשוואה להפסד נקי של 197 מיליון דולר (666 מיליון שקל) בתקופה המקבילה אשתקד.
יצרנית הרכב הודיעה על הכנסות של 13.1 מיליארד דולר (4.4 מיליארד שקל) במהלך הרבעון, זינוק של 35% לעומת שנה שעברה. זאת, בין היתר בזכות צמיחה של 23% במכירותיה בשוק האמריקני, וצמיחה מרשימה של 18% בכל העולם.
בקרייזלר מעריכים כעת כי יוכלו להחזיר את כספי הסיוע שקיבלו מממשלות ארה"ב וקנדה כבר ברבעון הקרוב, זאת באמצעות הלוואה פרטית שייקחו. קרייזלר חייבת 5.8 מיליארד דולר (19.6 מיליארד שקל) לממשל האמריקני, ו-1.7 מיליארד דולר (5.7 מיליארד שקל) נוספים לממשל הקנדי.
ההודעה על הרווח הפתיעה לטובה את האנליסטים באמריקה, שצפו דו"חות כספיים טובים פחות מאלו שפורסמו. היא תאפשר לפיאט להמשיך ולהתקדם בתוכניתה להשתלט באופן מלא על קרייזלר, על-ידי רכישת 21% נוספים ממנה עד סוף השנה. כיום מחזיקה פיאט ב-30% ממניות קרייזלר, אותם קיבלה מהממשל האמריקני והקנדי בתמורה לטכנולוגיה מודרנית שהעניקה לקרייזלר, ובזכות התקדמות תוכנית ההבראה שהיא מנהיגה ביצרנית.