פה בארץ הספורט המוטורי אפילו עדיין לא מדשדש, אבל נהגינו הצעירים בחו"ל ממשיכים לעשות חיל. אלון דאי ורוי ניסני, שני הצעירים שפרצו בשנים האחרונות לאליפויות מסלול ברחבי העולם, פותחים את עונת 2011 באותו המסלול – אבל בשתי ליגות שונות. המסלול הוא אושרסלבן הגרמני, 3.7 ק"מ תובעניים ביותר וסופ"ש אחד שכולל בתוכו מספר מירוצים.

אלון דאי במכונית הפורמולה 3 בעת המרוץ באושרסלבן
בליגת פורמולה 3 הבכירה יותר, מתחרה אלון דאי זו השנה השנייה כאחד מתוך 20 נהגים השואפים לאליפות. השנה הוא חתם בקבוצת HS Technik, אשר זכתה באליפות בעונה שעברה, והציפיות ממנו גבוהות. סוף השבוע שלו עבר ללא תקלות ועם תוצאה זהה באימון המקדים, במוקדמות וכן במירוץ הראשון – מקום רביעי. מבחינת זמנים, הוא היה מרוחק כחצי שניה להקפה מהמקום הראשון, ואת המרוץ בן חצי השעה הוא סיים כ-16 שניות מאחור. את המרוץ השני החל אלון מהמקום הרביעי גם כן, אך פגיעה של מכונית אחרת בגלגל מכוניתו העיפה אותו אל מחוץ למסלול והפילה אותו אל המקום ה-15. משם הוא פילס את דרכו מעלה אל המקום השביעי בסדרת עקיפות מרשימה מאוד, כאשר לאחר 20 דקות התרסק נהג אחר אל מעקה הבטיחות והמכונית הקוצבת יצאה וקירבה בין כל הנהגים. הצפיפות לא איפשרה לאלון לבצע מהלכי עקיפה, אך בהקפה האחרונה הסתבסב אחד הנהגים שלפניו והוא סיים במקום השישי.
רוי ניסני באושרסלבן
צילום: מנהל
רוי ניסני במכונית הפורמולה מאסטרז באושרסלבן

רוי ניסני, הצעיר מאלון במספר שנים, מתחרה עם קבוצת Muecke בליגת פורמולה מאסטרז הנמוכה יותר. לשם השוואה, מכוניות המאסטרז, בעלות מנועי 1.6 ליטר עם 145 כ"ס, מקיפות את המסלול באושרסלבן בכ-1:31 דקות, בעוד מכוניות הפורמולה 3 בעלות מנועי ה-2.0 ליטר עושות זאת במעט יותר מ-1:20. רוי יהיה העונה אחד מ-24 נהגים המתחרים על התואר, וכמו אלון גם הוא היה עקבי לאורך סוף השבוע – גם באימון המקדים, גם במוקדמות וגם במרוץ הראשון הוא סיים במקום השלישי, ואף זכה לעלות על הפודיום. את המרוץ, אשר ארך כ-23 דקות וכלל 15 הקפות, סיים רוי פחות מ-5 שניות מאחורי המנצח, כשהוא מקיף את המסלול במהירות ממוצעת של 144 קמ"ש. את המרוץ השני רוי החל וסיים במקום הרביעי, ובמרוץ האחרון בסוף השבוע הוא היה חמישי לאורך מרבית המרוץ, אך החליק אל מחוץ למסלול בדקות האחרונות ועלאף התאוששות מהירה, ירד אל המקום ה-9, עליו שמר עד לסיום המרוץ.