סאאב סונט מ-1956. היצרנית השבדית רבת התהפוכות ידעה גם תקופות אופטימיותסאאב בצרות צרורות; למרות שהנבואה ניתנה לשוטים, אנחנו נאלצים להשלים עם מצב פסימי למדי עבור יצרנית הרכב השבדית שבעת התהפוכות, שאינו מנבא טובות. לא מזמן דיווחנו על עזיבתו של נשיא סאאב על רקע הפסדי ענק. עתה יוצאת הודעה לא ממש מעודדת מהחברה-האם, ספייקר קארז NV שלמעשה מהווה "איום" לפני סגירה. בהודעה מדווחת ספייקר על החמרת מצבה הפיננסי של סאאב ואף נאמר במפורש כי "עתיד החברה נמצא בסכנה אם לא יימצאו מקורות מימון חדשים". בהמשך ההודעה מסבירים בספייקר כי "המשכיות סאאב מוטלת בספק אלא אם כן יימצא המימון ליישום התוכנית העסקית בה הוחל בחברה". במקביל מצטברות עוד ועוד ידיעות על הפסקת התקשרויות של ספקים הנובעים בשל אי-תשלום חובות מצד סאאב. עוד מודים בספייקר כיום כי בעת רכישת החברה מידי ג'נרל מוטורס בתחילת 2010 "לא הוערכה נכונה מידת ההשקעה הנדרשת לשיקום החברה".

כרגע נראה שגלגל ההצלה היחיד נמצא בידי הבנקאי הרוסי ולאדימיר אנטונוב; זה האחרון רצה להיכנס כמשקיע בשעתו עת נרכשה סאאב מ-GM אך הרשויות האמריקאיות פסלו אותו בשל חשד למעורבות בארגון פשיעה. ויקטור מולר מספייקר עושה מאמצים רבים להחזיר את אנטונוב כמשקיע כאשר אנטונוב טוען ששמו נוקה ולמעשה אין כרגע מניעה שישקיע בסאאב. גם הממשל השבדי, אשר בידיו הסמכויות לאשר או לפסול עסקאות רכישה שכאלו על אדמתה, הודיע במקביל כי הוא נמצא בתהליך "הסדרת בקשתו של אנטונוב". מולר, יו"ר ספייקר, טוען שלאנטונוב תהיה בעיה להלוות את 400 מיליון היורו שנדרשים כרגע להחיות את סאאב.

כרגע רוב התחזיות של מומחי הרכב והאנליסטים השונים אינן מעודדות וצריך לקרות סוג של נס שיצליח להרים את סאאב בחזרה מן הקרשים על דרך המלך.