ב.מ.וו M5 החדשה, לתצוגה ובדרך לייצור
תשעה חודשים אחרי שנפרדנו בצער מב.מ.וו M5 היוצאת (E60), הגרמנים מחזירים אותה לחיים. קבלו את הדור החמישי של ה-M5, שמתבסס על סדרה 5 החדשה (F10) ויהיה חזק מתמיד. ב.מ.וו מגדירה את המכונית שאתם רואים בתמונות המצורפות כרכב תצוגה, אך ה-M5 שתוצג בתערוכת שנגחאי בסין (28-19 באפריל), תגיע לייצור סדרתי ללא שינויים כבר באחת מתערוכות הרכב הקרובות – ככל הנראה בתערוכת הבית בפרנקפורט בחודש ספטמבר הקרוב.
ה-M5 החדשה שומרת על העיצוב של סדרה 5 עליה היא מבוססת, עם נוסחה דומה לכל הדורות הקודמים. וזה אומר עיצוב מעט אגרסיבי יותר, הכולל בין היתר פגוש קדמי עם פתחי איוורור גדולים, חישוקים קלים חדשים ומאחור ספויילר קטן ופגוש אחורי עם ארבעה פתחי מפלט. ב.מ.וו לא מפרסמת תמונות פנים של המכונית, שמוצגת בשנגחאי כאמור כרכב תצוגה ועדיין לא ברמת ייצור סדרתי. עם זאת, העיצוב החיצוני צפוי להגיע לאולמות התצוגה ללא שינויים גדולים.

גם מפרט טכני מלא עדיין אין, אך ב.מ.וו מאוששת את מה שידענו עוד טרם עזבה אותנו ה-M5 הקודמת: הספורט-סאלון החדשה תהיה הראשונה בתולדות מכוניות הסדאן של סדנת M שתוצע עם מגדש טווין-טורבו במקום מנוע אטמוספרי. מדובר כמובן במנוע שכבר פגשנו ב-X5 M וב-X6 M, רכבי הפנאי הראשונים שעברו את טיפול סדנת M.
בכורה בסין: ב.מ.וו M5 החדשה
צילום: מנהל
מדובר ביחידת כוח צנועה בגודלה בהשוואה למנוע היוצא, עם 4.4 ליטר (V8) לעומת 5.0 ליטר (V10) בעבר. ההספק והמומנט גבוהים משמעותית, עם 555 כ"ס ו-69 קג"מ (כבר ב-1,500 סל"ד), לעומת 507 כ"ס ו-53 קג"מ (ב-6,100 סל"ד) בדור היוצא. ב-X5 ו-X6 זה מספיק לנתון תאוצה של 4.7 שניות ומהירות מרבית של 275 קמ"ש, וה-M5 החדשה צפויה ליהנות מנתונים טובים עוד יותר. כמו בעבר, היא צפויה להימכר עם תיבת הילוכים אוטומטית בלבד, אך עדיין לא ברור אם תיבת ה-SMG III (רובוטית עם מצמד בודד ושבעה הילוכים) תמשיך גם לדור הנוכחי. ספק אם הגרסה הידנית שהוצעה בחלק מחיי ה-E60 בשוק האמריקני, תופיע גם הפעם.