בראבוס, סדנת השיפורים המתמחה במוצרי מרצדס, לא מעט שיאי ביצועים והספק באמתחתה; כבר סיפרנו לכם בעבר על מרצדס GLK V12 המפלצתי, מרצדס GL משופר, S-קלאס מהירה בטירוף עם המילה האחרונה בתחום האלקטרוניקה ועוד. לצד יתר אירועי תערוכת ז'נבה האחרונה, חשפה הסדנה עוד מפלצת שוברת שיאים, והפעם מדובר ברכב השטח החזק בעולם. פשוט וברור.

ליצירה קוראים בראבוס 800 Widestar, ומדובר במרצדס G קלאס שבחזיתו הושתל מנוע V12 מה-S600 שנפחו צמח מ-5.5 ליטר לכדי 6.3 ליטר. בעזרתם של – בין היתר – צמד מגדשי טורבו מייצר עתה המנוע לא פחות מ-800 כ"ס ומומנט ברוטאלי של 145 קג"מ כבר מ-2,100 סל"ד; אבל, על מנת לשמור על שלמות המנוע הוגבל המומנט ל-112 קג"מ מרביים "בלבד".
הביצועים פנומנליים בהתאם: מעמידה ל-100 קמ"ש יידרשו למפלץ פחות מ-4 שניות (!) והמהירות המרבית מוגבלת ל-240 קמ"ש – הרבה מתחת לפוטנציאל המלא של הרכב, וזאת על-מנת לשמור על גבולות ההיגיון והשפיות המינימליים.

שיפורי והתאמות המרכב כוללים הרחבות הסרנים, הנמכת והקשחת המתלים, מערכת בלימה משודרגת, חישוקי 23 אינץ' עם צמיגי כביש נמוכי-חתך ועוד. הפנים משופע בכל הפאר וההדר המקובלים ביצירות היוצאות את הסדנה. המחיר לא פורסם; בקרב קהל היעד נתון זה אינו מהווה שיקול מכריע.